آفتاب

آخوندی از روس ها چه خواست؟ / فصل جدید ارتباطات ایران و روسیه

آخوندی از روس ها چه خواست؟ / فصل جدید ارتباطات ایران و روسیه

تسنیم به نقل از وزیر راه و شهرسازی نوشت: در این دیدار 121 پروژه حمل و نقلی با اعتباری معادل 25 میلیارد یورو به شرکت های روسی معرفی شد

عباس آخوندی روز پنجشنبه در حاشیه دیدار با 'الکساندر نوواک' وزیر انرژی فدراسیون روسیه در جمع خبرنگاران افزود: روسیه علاوه بر روابطی که با ایران دارد، ابراز تمایل کرده است که در حوزه سرمایه گذاری روی پروژه های ایرانی نیز وارد شود.

وی افزود: بر اساس همین ابراز علاقه مندی طرف روسی، امروز پروژه های متعددی در حوزه های مختلف زیرساخت حمل و نقل، راه آهن و دریایی به شرکت هایی که همراه وزیر انرژی روسیه به ایران آمده بودند، معرفی شد.

آخوندی تاکید کرد: برای اجرایی شدن اولین پروژه بین ایران و روسیه، مصمم هستیم برقی کردن خط آهن گرمسار - اینچه برون را با اعتباری معادل 1.2 میلیارد دلار به طرف های روسی واگذار کنیم.

وزیر راه و شهرسازی ابراز امیدواری کرد: با اجرایی شدن این پروژه فصل جدیدی در روابط تجاری دو کشور آغاز گردد.

در ادامه این دیدار، الکساندر نوواک نیز دیدار با وزیر راه و شهرسازی ایران را بسیار جدی توصیف کرد و گفت: در زمینه پروژه های مطرح شده وارد بررسی جزییات این پروژه ها شده ایم.

نوواک ابراز امیدواری کرد که در همکاری با طرف های ایرانی در اجرای این پروژه ها به نتایج خوبی دست یابد.

وی با اشاره به ابراز علاقه مندی شرکت های روسی برای همکاری گسترده با ایران، بیان کرد: شرکت های روسی مقرر شد در برخی پروژه های دریایی، حمل و نقل زمینی، تجهیزات خودرو و تامین تجهیزات خاص برای تعمیر جاده ها با طرف های ایرانی مشارکت داشته باشند.

نوواک گفت: بر همین اساس، 121 پروژه از سوی ایران برای آغاز همکاری به طرف های روسی معرفی شد.

 

22339

 

کد N1000196

وبگردی