آفتاب
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه خبر داد

حمایت دانشگاه امیرکبیر از تحقیقات کاربردی در حوزه ارتباطات و حمل ونقل

حمایت دانشگاه امیرکبیر از تحقیقات کاربردی در حوزه ارتباطات و حمل ونقل

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: با تکیه بر استراتژی‌های سنتی نمی‌توانیم به توسعه پایدار برسیم و دستیابی به این توسعه با شعار دادن و بدون برنامه‌ریزی محقق نمی‌شود.

به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا، دکتر مسعود برومند در همایش ملی معماری سیستم‌های حمل و نقل هوشمند که در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه صنعتی امیرکبیر در سند چشم انداز خود، «پیشتازی در توسعه پایدار کشور» را به عنوان شعاری کلیدی انتخاب کرده است؛ اما این شعار بدون برنامه، محقق نمی‌شود.

وی با بیان اینکه تحقیقات و گسترش فناوری باید در زندگی روزمره و توسعه کشور نقش ایفا کند، ادامه داد: دانشگاه صنعتی امیرکبیر در راستای تحقق توسعه پایدار در کشور، تمرکز فعالیت‌های تحقیقاتی خود را در پنج حوزه آب، انرژی، محیط زیست، سلامت و ایمنی و امنیت جانی مردم قرار داده است و در این مسیر، منتظر حمایت سایر سازمان‌ها نمی‌ماند.

برومند اهمیت ایمنی و امنیت را در زندگی روزمره شهروندان و توسعه پایدار کشور یادآور شد و گفت: در شرایطی که هزاران نفر از مردم سالانه در جاده‌ها کشته می‌شوند، کشور نمی‌تواند به توسعه پایدار برسد و این قابل قبول نیست که با یک روز تعطیلی اضافه در آخر هفته، بخش زیادی از مردم ما بخاطر تصادفات جاده‌ای عزادار شوند و یا وقت و انرژی زیادی را در ترافیک روزانه بگذرانند.

وی با بیان اینکه مردم برای رفع مشکلات خود و نیازهای کشور هنوز به دانشگاه‌ها و محققان امید دارند، گفت: بحث ارتباطات و حمل ونقل یکی از مباحث مهم و کلیدی در ایمنی مردم است و دانشگاه امیرکبیر به هر شکل ممکن از تحقیقات کاربردی در این حوزه حمایت می‌کند.

انتهای پیام

کد N989633

وبگردی