آفتاب

رها شدن شاه بوف در زیستگاه‌های طبیعی بندرترکمن

رها شدن شاه بوف در زیستگاه‌های طبیعی بندرترکمن

رییس اداره حفاطت محیط زیست شهرستان‌های ترکمن و گمیشان از رهاسازی یک "شاه بوف" در زیستگاه‌های طبیعی بندرترکمن خبر داد و گفت: این پرنده در یکی از ساختمان‌های اداری گرفتار شده بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، علی بیانی اظهار کرد: محیط بانان یگان حفاظت و گشت سیار شهرستان در پی تماس یکی از علاقمندان مبنی بر گرفتار شدن یک قطعه شاه بوف (بزرگترین جغد خاورمیانه) در اتاقی از ساختمان اداری تصفیه خانه فاضلاب بندرترکمن‌، به محل عزیمت کرده و توانستند پرنده محبوس را نجات دهند.

به گفته وی، با بررسی و معاینه اولیه، وضعیت جسمی این پرنده سالم و مطلوب تشخیص داده شد و پس از هماهنگی با اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان، بیومتری و ثبت مشخصات مورفولژیکی شاه بوف در زیستگاه‌های طبیعی خود رها‌سازی شد.

‌شاه بوف‌ بزرگترین جغد درخاورمیانه بوده و در هنگام استراحت به صورت آویخته دیده می شود، این پرنده در اوایل صبح و هنگام غروب به شکار می‌پردازد و طعمه‌هایی تا اندازه خرگوش را شکار می‌کند، زیست این پرنده بصورت انفرادی است.

بندرترکمن با افزون بر 60 هزار نفر جمعیت در شمال غرب استان گلستان واقع است. منابع آبی و زیستگاه‌های طبیعی این شهرستان مأمن بسیاری از پرندگان بومی و مهاجر است.

انتهای پیام

کد N954185

وبگردی