آفتاب
داریوش یاری در گفتگو با مهر:

«شکوه یک زندگی» بازنویسی شد/ «هاتف» روایت عاشورا در فضای معاصر

«شکوه یک زندگی» بازنویسی شد/ «هاتف» روایت عاشورا در فضای معاصر

داریوش یاری نویسنده و کارگردان از نگارش یک فیلمنامه جدید با حال و هوای عاشورایی با نام «هاتف» خبر داد.

داریوش یاری درباره روند تولید سریال «شکوه یک زندگی» به خبرنگار مهر گفت: قرار بود این مجموعه قبل از تغییر و تحولات مدیریتی که در سازمان صدا و سیما بوجود آمد ساخته شود اما این اتفاق رخ نداد و به تازگی مدیران فعلی تصمیم گرفتند در فضای فیلمنامه تغییراتی بوجود آورند.

وی افزود: برای بازنویسی مجدد مسعود کرمی به تیم ما اضافه شد و ما فیلمنامه نهایی را بار دیگر به مسعود صباح مدیر گروه فیلم و سریال شبکه دو ارائه دادیم. با توجه به این که داستان، اقتباسی آزاد از زندگی شکوفه ابراهیمی همسر شهید اسماعیل یعقوبی است مشکلی در تغییر فضای فیلمنامه نداشتیم و با موافقت شبکه دو تولید را آغاز خواهیم کرد.

این کارگردان اظهار کرد:علاوه بر این با همکاری حسین تراب نژاد در حال نگارش طرحی از یک سریال ۳۰ قسمتی هستیم که موقتا «هاتف» نام دارد و به نوعی ماجرای عاشورا در فضای معاصر را روایت می کند. داستان این سریال حول زندگی دو دوست شکل می گیرد که بعد از سال ها به هم می رسند. یکی از این دو در سخت ترین شرایطی که قرار دارد از دوستش کمک می خواهد اما در پی تلاش های دوست برای حل این ماجرا حقایقی برملا می شود.

یاری در پایان گفت: این فیلمنامه از کارهای مورد علاقه ام است و به نظرم به خاطر فضای بصری و پر تحرکی که دارد یک اثر تلویزیونی جذاب و پرکشش خواهد بود. قصد داریم این طرح را به معاونت برون مرزی سازمان هم ارائه دهیم تا در صورت مهیا بودن شرایط، همکاری مان با آنها را آغاز کنیم.

کد N940764

وبگردی