آفتاب
وحید تاج در گفتگو با مهر:

از حضور در ارکستر سازهای ملی خرسندم/ تجربه ای کاملا ایرانی

از حضور در ارکستر سازهای ملی خرسندم/ تجربه ای کاملا ایرانی

وحید تاج خواننده ارکستر سازهای ملی ضمن مثبت ارزیابی کردن راه اندازی این ارکستر، اعلام کرد در اجراهای این مجموعه موسیقایی تجربه ای کاملا ایرانی به مخاطبان عرضه می شود.

وحید تاج در گفتگو با خبرنگار مهر درباره دلایل حضورش در ارکستر سازهای ملی به عنوان خواننده توضیح داد: چندی پیش از سوی بنیاد فرهنگی هنری رودکی با من تماس گرفتند و درباره حضور در ارکستر سازهای ملی صحبت شد. البته من وقتی متوجه شدم که محمد معتمدی نیز به عنوان خواننده در جمع ارکستر حضور دارد با کمال میل پذیرفتم که در کنار این مجموعه حضور داشته باشم تا بتوانم این بار در یک ارکستر کاملا ایرانی در خدمت علاقه مندان باشم. البته متاسفانه دیروز متوجه شدم او به عنوان خواننده در این ارکستر حضور نخواهند اشت.

وی ادامه داد: به طور حتم جای خالی یک ارکستر کاملا ایرانی در بدنه ارکسترهای موسیقی ما حس می شد. من پیش از این هم تجربه هایی را در این عرصه با برگزاری کنسرت های مختلف داشته ام ولی این بار بسیار خوشحالم که با همت علی رهبری و حضور اسماعیل تهرانی، نوازنده های برگزیده موسیقی ایرانی دور هم جمع شده و ارکستر سازهای ایرانی را تشکیل داده اند؛ ارکستری که گمان می کنم کارهای زیادی برای انجام دادن دارد.

این خواننده جوان تصریح کرد: به هر حال خوانندگی در ارکستر موسیقی ملی یا ارکستر سازهای ایرانی از نظر من فرقی ندارد و حضور در این دو مجموعه افتخار بزرگی است. برای من این موضوع مهم است که در ارکستری به عنوان خواننده حضور دارم که حال و هوایی کاملا ایرانی دارد و می تواند برای مخاطب حال خوبی ایجاد کند.

تاج در پایان بیان کرد: این اولین تجربه من با آقای اسماعیل تهرانی است و تا به امروز که چند جلسه ای را با وی تمرین کردم او را هنرمندی وقت شناس، دقیق و کار بلد دیدم که می تواند کمک های بسیار زیادی برای گسترش فرهنگ شنیدن موسیقی ایرانی در میان مخاطبان انجام دهد. من نیز فعلا تمام توجه خود را معطوف به حضور در ارکستر سازهای ایرانی کرده ام و امیدوارم با تلاشی که توسط تمام اعضای ارکستر انجام می گیرد اجراهای با کیفیتی را تقدیم مخاطبان کنیم.

اولین اجرای ارکستر سازهای ملی به رهبری اسماعیل تهرانی با صدای وحید تاج شنبه ۲۷ تیر در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

در این کنسرت که اولین اجرای ارکستر سازهای ملی است، اسماعیل تهرانی رهبری ارکستر را بر عهده خواهد داشت و وحید تاج به عنوان خواننده به هنرنمایی می پردازد. اجرای قطعاتی از درویش خان، عارف، مرتضی محجوبی، علی نقی وزیری، روح الله خالقی، حسین دهلوی، اسماعیل تهرانی، بهزاد عبدی وحمید متبسم از بخش های مختلف این کنسرت است.

 

کد N887082

وبگردی