آفتاب

ریزش 17 درصدی بیمه قالی بافان در خراسان‌شمالی

ریزش 17 درصدی بیمه قالی بافان در خراسان‌شمالی

کارشناس ارشد امور فنی و بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی خراسان‌شمالی از ریزش 17 درصدی بیمه قالی بافان در سطح استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه خراسان‌شمالی، محمد رضا مولایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون بیمه قالی بافان در سطح استان 17 درصد کاهش یافته که هشت درصد این مهم براساس بازرسی‌ها و مابقی نیز به دلیل عدم پرداخت حق بیمه از سوی افراد صورت گرفته است.

وی با بیان این که امسال سهمیه برای جذب بیمه قالی بافان به این سازمان اعلام نشده است، ادامه داد: در حال حاضر بیش از پنج هزار نفر قالی باف در استان بیمه تامین اجتماعی هستند، حال این که براساس سهمیه دو هزار نفر بیمه شده مازاد در منطقه وجود دارد.

مولایی افزود: براساس سهمیه تعیین شده از سوی دولت باید سه هزار و 400 نفر در استان بیمه قالی بافی شوند.

وی با اشاره به بازرسی‌های به عمل آمده از بیمه شدگان به منظور بررسی فعالیت آنان، افزود: در بازدید‌ها با دارهای قالی خالی مواجه شده‌ایم و در برخی موارد افراد در همان اوایل که بیمه شده‌اند، هم اکنون با اجاره دارهای قالی خالی به نوعی درصدد فریب بازرسان برای ادامه بیمه خود هستند.

وی با ذکر این که برای قالی بافی استانداردهای خاص تعریف شده است، خاطرنشان کرد: طبق مقررات بیمه شدگان قالی بافی مورد پالایش قرار گرفته و برخی از آنان که غیر فعال هستند، حذف خواهند شد.

انتهای پیام

کد N885517

وبگردی