آفتاب

تأمین 23 درصد سنگ‌نمای ساختمان‌های کشور از لرستان

تأمین 23 درصد سنگ‌نمای ساختمان‌های کشور از لرستان

استاندار لرستان با بیان این‌که 23 درصد سنگ‌نمای ساختمان‌های کشور از لرستان تأمین می‌شود، گفت: شرایط برای حضور سرمایه‎گذاران خارجی بخش خصوصی در استان فراهم است و این استان از حضور سرمایه‎‏گذاران کشور سوئد در حوزه‎های مختلف استقبال می‎کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی لرستان،«هوشنگ بازوند» در دیدار با «پیتر تیلر» سفیر سوئد در ایران، افزود: صنعت توریسم از محورهای مورد توجه استان است و در این زمینه آمادگی لازم برای همکاری با سوئد وجود دارد.

وی اظهار کرد: سرمایه‎گذاران بخش خصوصی سوئد می‎توانند با حضور در استان نسبت به شناسایی فرصت‎ها و مزیت‎ها منحصر به فرد استان و سرمایه‎گذاری در این راستا اقدام کنند.

استاندار تصریح کرد: با روی کار آمدن دولت دکتر روحانی روابط ایران با کشورهای خارجی به‎ویژه اروپا بسیار مطلوب شده که باید از این شرایط به بهترین نحو استفاده کرد.

بازوند با بیان این‌که لرستان از استان‎های ثروتمند کشور است، افزود: مزیت‎های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بسیار بالایی در لرستان وجود دارد.

وی با اشاره به تدوین برنامه توسعه‎ای 11 سال آینده لرستان، خاطرنشان کرد: پرچمدار این حرکت در استان بخش خصوصی بوده و این امکان برای حضور بخش خصوصی در حوزه‎های مختلف سرمایه‎گذاری فراهم شده است.

استاندار لرستان گفت: 32 منطقه نفتی در استان شناسایی شده که کار مطالعاتی 18 منطقه انجام و 150 میلیون بشکه نفت در شش منطقه برآورد شده که این مهم ظرفیت بسیار مناسبی برای بخش خصوصی سوئد محسوب می‎شود.

مقام ارشد لرستان خاطرنشان کرد: لرستان دارای خاک مرطوب و بارندگی مناسب بوده و علی‎رغم خشکسالی دهه‌ی گذشته در ایران، وضعیت کشاورزی قابل قبولی داشته و با داشتن 800 هزار هکتار اراضی کشاورزی در تولید بسیاری از محصولات از جمله حبوبات رتبه‌ی نخست کشور را دارد.

بازوند افزود: در حوزه‌ی گردشگری نیز بیش از 5000 اثر تاریخی در استان ثبت شده و با توجه به توپوگرافی منطقه، لرستان با داشتن ژئوپارک‎های طبیعی و علمی به‌عنوان پایتخت ژئوتوریسم کشور انتخاب شده است.

وی با اشاره به تحصیل بیش از 103 هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی استان، اظهار کرد: وجود ژئوپارک‎های طبیعی و حضور این تعداد دانشجو فرصت مناسبی برای ایجاد ارتباط میان دانشگاه‎های لرستان و سوئد است.

استاندار لرستان به وجود 2500 کیلومتر رودخانه و آبراه در استان اشاره و تصریح کرد: بیش از 40 درصد پل‎های تاریخی کشور نیز در لرستان واقع شده است.

بازوند با بیان این‌که هم‌چنین لرستان برای خواهرخواندگی شهر خرم‎آباد با یکی از شهرهای کشور سوئد آمادگی دارد، خاطرنشان کرد: سرمایه‎های بسیاری در لرستان وجود دارد و مدیریت ارشد اجرایی استان نیز شرایط را برای توسعه این سرمایه‎ها با همکاری بخش خصوصی فراهم می‎کند.

انتهای پیام

کد N864390

وبگردی