آفتاب
در جشنواره مدیحه‌سرایی و چاووشی‌خوانی رضوی

پیشکسوتان چاووش‌خوان تجلیل می‌شوند

پیشکسوتان چاووش‌خوان تجلیل می‌شوند

دبیر جشنواره مدیحه‌سرایی و چاووشی‌خوانی رضوی از برگزاری این جشنواره در جنوب استان کرمان خبر داد و گفت: در اختتامیه جشنواره از پیشکسوتان و پیرغلامان چاووش‌خوان به‌طور ویژه تجلیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام سیداحمد حسینی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان و دبیر جشنواره مدیحه‌سرایی و چاووشی خوانی رضوی اظهار کرد: در دیار کریمان بخصوص در مناطق جنوبی استان، از گذشت‌های دور تا کنون در استقبال و بدرقه کاروان‌هایی که عازم مشهدالرضا بودند گروه‌های چاووشی‌خوانی با برگزاری مراسمی خاص در وصف حضرت رضا (ع) مدایحی را قرائت می‌کردند.

وی ادامه داد: در افتتاحیه و اختتامیه جشنواره مدیحه‌سرایی و چاووشی‌خوانی رضوی، مراسم چاووشی‌خوانی به‌صورت نمادین برگزار خواهد شد.

او با بیان این‌که جنوب کرمان امسال نخستین سالی است که جشنواره مدیحه‌سرایی و چاووشی‌خوانی رضوی را برگزار می‌کند، گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات ما در مراسم افتتاحیه و اختتامیه جشنواره، برگزاری مراسم نمادین چاووشی‌خوانی به سبک گذشتگان در بدرقه و استقبال از کاروان‌های زیارتی رضوی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با بیان این‌که به‌منظور تخصصی برگزار شدن جشنواره مدیحه‌سرایی و چاووشی‌خوانی رضوی، رییس کانون مداحان جنوب کرمان به‌عنوان دبیر تخصصی این جشنواره منصوب شده است، از تشکیل اتاق فکر این جشنواره خبر داد و گفت: این اتاق فکر در ماه دو جلسه را به منظور تبیین راهکارهای کیفی‌سازی جشنواره برگزار می‌کند.

حسینی با اشاره به تشکیل کمیته پژوهشی جشنواره و پرداختن علمی به موضوع جشنواره، بیان کرد: تمام آثار دریافتی به دبیرخانه روی لوح فشرده قرار می‌گیرد و به اداره‌های ارشاد سراسر کشور ارسال می‌شود.

بر اساس این گزارش، جشنواره مدیحه‌سرایی و چاووشی‌خوانی رضوی از سری برنامه‌های سیزدهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا(ع) است که در جنوب کرمان برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای ثبت‌ نام و آگاهی از نحوه شرکت در هریک از برنامه‌های جشنواره امام رضا (ع) می‌توانند به سایت سه زبانه «شمس توس» به نشانی www.shamstoos.ir مراجعه کنند. همچنین سامانه پیام کوتاه 30007888 و شماره تلفن‌های‌ 9-05132283044 به‌عنوان پل ارتباطی میان جشنواره و مخاطبان معرفی شده است.

انتهای پیام

کد N848839

وبگردی