آفتاب

پخش کارتون‌های ماندگار از رادیو

پخش کارتون‌های ماندگار از رادیو

برنامه «کتابک» که مدت دو هفته است از رادیو فرهنگ پخش می‌شود و به معرفی کتاب در حوزه‌ی کودک و نوجوان می‌پردازد، در بخشی به پخش کارتون‌های ماندگار اختصاص دارد.

مرتضی صداقت‌گو، تهیه‌کننده برنامه در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا اظهار کرد: این بار در رادیو بخشی از صدای کارتون‌های ماندگار و قدیمی که کودکان و حتی والدین از تلویزیون دیده‌اند، پخش خواهد شد و به معرفی آن‌ها پرداخته می‌شود.

وی ادامه داد: در صورتی که کارتونی ایرانی باشد، سعی خواهد شد با دوبلورهایشان گفت‌وگو انجام شود.

او گفت: برنامه‌های متنوعی با موضوعات مختلفی پخش خواهد شد که یکی از آیتم‌ها به راهنمای والدین در انتخاب کتاب مناسب برای کودک می‌پردازد. رویا شهری کارشناس این بخش، مشخصه کتاب‌های خوب را معرفی می‌کند.

وی درباره‌ی بخشی به نام کتاب بخوانم، گفت: در این بخش کتاب‌هایی که کودکان خوانده‌اند از زبان خود آن‌ها بیان می‌شود.

این تهیه‌کننده رادیو افزود: در بخش دیگری به نام کتاب سخنگو نیز از زبان کارشناس کتاب معرفی و روایت می‌شود.

یکی از بخش‌های برنامه درباره عروسک‌هاست؛ وی در این ارتباط اظهار کرد: قصه عروسک‌ها گزارشی از موزه عروسک هاست، عروسک هایی که از سراسر جهان در این موزه جمع شده است، به معرفی آن ها و نمادی که به آن معروف هستند پرداخته می شود.

صداقت‌گو درباره بخش گزارشی برنامه «کتابک» گفت: در این بخش گزارشی از برنامه‌ها و ویژه برنامه‌هایی که در سطح کشور در ارتباط با کودک است، پخش می‌شود.

وی افزود: ترانه‌هایی که با موضوع کتاب در ارتباط است، از دیگر بخش‌های برنامه کتابک است.

این تهیه‌کننده رادیو در پایان درباره حذف عنوان سردبیری که تصمیم جدیدی از جانب معاونت صدا است اظهار کرد: این عنوان حذف نشده است، تنها نامش عوض شده است و به عنوان کارشناس محتوا تغییر یافته است.

صداقت‌گو دلیل تغییر در عنوان را تغییر کارکرد بیان کرد و گفت: طرح خوبی است؛ چون مانع از دوگانگی است که بین بخش های مختلف ایجاد می شود.

برنامه «کتابک» سه‌شنبه‌ها از ساعت 16 تا 16:45 هر هفته از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

انتهای پیام

کد N848692

وبگردی