آفتاب

تجلیل از یک عمر فعالیت هنری مرضیه برومند

تجلیل از یک عمر فعالیت هنری مرضیه برومند

از یک عمر فعالیت هنری مرضیه برومند در پانزدهمین جشن حافظ(دنیای تصویر) تقدیر می‌شود.

از یک عمر فعالیت هنری مرضیه برومند در پانزدهمین جشن حافظ(دنیای تصویر) تقدیر می‌شود.

به گزارش ایسنا، مرضیه برومند متولد خرداد 1330 فارغ‌التحصیل دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. کارش را با بازیگری در تئاتر شروع کرد و بعد به تلویزیون رفت.

از سال 1347 در تلویزیون عروسک‌گردانی و بازیگری را تجربه کرد، اولین حضورش در سینما مربوط به بازی در فیلم «دایره مینا» ساخته داریوش مهرجویی (1353) است.

بعد از انقلاب اسلامی کارگردانی را با کارهای تلویزیونی عروسکی در دهه شصت شروع کرد و مجموعه «مدرسه موش‌ها» با استقبال مخاطبان روبه‌رو شد که فیلم سینمایی‌اش را هم ساختند.

در دهه هفتاد چند سریال محبوب کودک و کمدی ساخت که با استقبال روبه‌رو شد. مهم‌ترین‌شان که در ذهن مردم باقی مانده «آرایشگاه زیبا» است. فیلم کودک «الو!الو!من جوجوام» را هم در همان سال‌ها کارگردانی کرد.

دهه هشتاد فیلم سینمایی «مربای شیرین» را ساخت و بیشتر تمرکزش را روی سریال‌های تلویزیونی با مایه‌های کمدی گذاشت.

آخرین سریالی که ساخته، «آب پریا» است که دو سال پیش از تلویزیون پخش شد و بعد رفت سراغ پروژه پر سر و صدای «شهر موش‌ها 2». فیلمی که با فروش بالای 12 میلیارد تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم سال گذشته و تاریخ سینمای ایران شد.

تندیس حافظ یک عمر فعالیت هنری پانزدهمین جشن حافظ به مرضیه برومند تعلق می‌گیرد. این تندیس تقدیری از کارگردانی است که در طول این سه دهه برای کودکان و بزرگترهایشان رویاهای شیرینی به تصویر کشیده و آنها را سرگرم کرده است.

در دوره‌های قبلی جشن حافظ(دنیای تصویر) جایزه یک عمر فعالیت هنری به این چهره‌ها اهدا شده بود: سعید پورصمیمی، نعمت حقیقی و مسعود کیمیایی، ساموئل خاچیکیان، ناصر تقوایی، حمیده خیرآبادی، مهدی فتحی، ناصر تهماسب، عزت‌الله انتظامی، داریوش مهرجویی، جمشید مشایخی، منوچهر اسماعیلی، سعید راد و عبدالله اسکندری.

جشن «حافظ» که گفته می‌شود، تنها جشن خصوصی سینما و تلویزیون ایران است، امسال روز 26 خردادماه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

کد N848681

وبگردی