آفتاب

واکنش اندیشه فولادوند به حاشیه‌های تعطیلی یک نمایش

واکنش اندیشه فولادوند به حاشیه‌های تعطیلی یک نمایش

اندیشه فولادوند رد شدن نمایش «ایرلند نباید جای بدی هم باشه» در بازبینی را دلیل قطع همکاری خود با این گروه نمایشی اعلام کرد.

این بازیگر سینما و تئاتر در گفت‌وگویی با خبرنگار تئاتر ایسنا، درباره عدم ادامه همکاری خود با گروه نمایش «ایرلند نباید جای بدی هم باشه» به کارگردانی فؤاد خراباتی که قرار بود از 17 خردادماه اجرا شود با تأکید بر اینکه قصد نداشته وارد چنین ماجرا و دعوای حقوقی شود،توضیح داد: این گروه متنی برگرفته از نمایشنامه «چلاق آینیشمان» نوشته مارتین مک دونا را برای من فرستادند و به دلیل ولعی که برای بازی در اثری از مک دونا داشتم، حضور در آن را پذیرفتم اما در نهایت با دراماتورژی انجام شده بر روی این نمایش نام آن به «ایرلند نباید جای بدی هم باشه» تغییر پیدا کرد.

وی همچنین گفت: قرارداد مکتوب من موجود است و در هیچ کجای آن تکلیفی بر من گذاشته نشده که با پروژه دیگری همکاری نکنم، چرا که پیش از عقد قرارداد برای حضور در این نمایش اعلام کرده بودم در دو پروژه دیگر سینمایی و تلویزیونی بازی می‌کنم و قرار بر این بود که هر زمانی که من بگویم و بتوانم، برای تمرین در نظر بگیریم. این در حالی است که برخلاف این توافق در ساعت‌های مختلفی از روز آفیش می‌شدم و باید به تمرین می‌رفتم.

فولادوند اضافه کرد: برخی دیگر از اعضای گروه هم هرکدام برنامه‌های خاص خود را از جمله اجرای نمایش و سفر به خارج از کشور داشتند که البته هیچ کدام به من ارتباطی ندارد اما در نهایت عدم هماهنگی زمانی بین گروه وجود داشت. علاوه بر این نکته مهم دیگری که باید به آن اشاره کنم، این است که این گروه نمایشی حتی یک پلاتوی ثابت هم برای تمرین نداشتند و معمولا جلسات تمرین ما در نقاط مختلفی از شهر برگزار می‌شد.

این بازیگر ادامه داد: با این حال براساس تعهد، تمرینات خود را انجام می‌دادیم تا اینکه کار به بازبینی رسید ولی به دلیل سطح بسیار نازل نمایش، عدم کفایت کارگردان و عدم تمرین‌های مناسب این نمایش مجوز اجرا نگرفت و رد شد.

او تأکید کرد: از آنجا که تا زمان بازبینی متعهد به تمرین و حضور در گروه بودم این کار را انجام می‌دادم اما پس از آن نمی‌توانستم در چنین کار نازلی حاضر شوم. هرچند درخواست گروه این بود که برای ادامه تمرینات تصمیم گیری شود. البته درباره مبلغ قرارداد هم تعهد شده بود بخشی از آن در حین تمرین پرداخت شود که این اتفاق رخ نداده و از آنجا که در شأن خود نمی‌دانم برای چنین کاری وارد جدل قانونی شوم موضوع را پیگیری نکردم، در حالی که به دلیل عدم تمایل من برای حضور در نمایشی که در بازبینی رد شده است از من تقاضای مبلغی خسارت هم کردند.

اندیشه فولادوند در پایان درباره تبلیغاتی که خودش در شبکه‌های مجازی برای این نمایش انجام داده است، هم گفت:‌ آنچه در صفحه اینستاگرام خود قرار داده‌ام مربوط به زمان تمرین است، اما به دلیل آنکه مدتی به اینترنت دسترسی ندارم امکان حذف آن را پیدا نکردم، ضمن اینکه نمی‌خواستم برای ادامه کار این گروه بحث دیگری را بوجود بیاورم. با این حال اگر این جریان کمی بیشتر ادامه پیدا کند از نظر من جریان روند ضد فرهنگی پیدا می‌کند و از این پس به صورت حقوقی توسط وکیلم پیگیری خواهم کرد تا گروه ملزم به پرداخت دستمزدی که به دلایل فرهنگی از آن صرف‌نظر کرده بودم، شود.

انتهای پیام

کد N848597

وبگردی