آفتاب

/ در سینما و تئاتر چه خبر است؟ /

/ در سینما و تئاتر چه خبر است؟ /

ستاد اکرانهای جنبی سینمای ایران با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افتتاحیه طرح ملی سینمای روشن(اکران در شهرهای بدون سینما) را در شهرستان فلاورجان استان اصفهان برگزار می‌کند.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا،افتتاحیه این طرح فردا یکشنبه 17 خردادماه رأس ساعت 10 صبح در سالن آمفی تئاتر اداره کل ارشاد شهرستان فلاورجان با حضور مسئولین فرهنگی و هنرمندان کشوری و استانی برگزار خواهد شد.

به مناسبت افتتاحیه طرح ملی سینمای روشن به مدت چهار شب از 17 تا 20 خردادماه فیلم "من دیه گو مارادونا هستم" در آمفی تئاتر فلاورجان به نمایش عمومی درخواهد آمد.

طرح ملی سینمای روشن (اکران فیلم در شهرهای فاقد سینما) بعد از افتتاحیه در استان اصفهان به صورت چرخشی و عمومی و همچنین دیگر استانهای کشور برگزار خواهد شد.

ستاد اکرانهای جنبی سینمای ایران به همت و تحت پوشش کانون پخش کنندگان سینمای ایران، در خصوص مدیریت و ساماندهی اکران جنبی فیلمها و اکران فیلم در شهرهای بدون سینما طراحی و راه اندازی شده است.

مدرسه برلین در تهران

هشت فیلم در بخش جلوه‌هایی از مدرسه برلین از برنامه دوره سی ونهم (بهار94) ،از روز یکشنبه 17 خرداد ماه ساعت 17در سالن سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در می‌آید.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، در بخش دوم نمایش فیلم و در بخش جلوه‌هایی از مدرسه برلین (با نمایش هشت فیلم) در دوره سی و نهم( بهار94)،روز یکشنبه 17 خرداد ماه ساعت -/17 فیلم" مارسی" به کارگردانی آنگلا شانیلیک محصول سال 2004 به مدت 95 دقیقه به زبان اصلی و با زیرنویس فارسی در سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در می‌آید.

فیلم" مارسی" ازآنجا شروع می‌شود که پس از تیتراژ پراکنده‌ی سفید و سیاه،سوفی را از پشت سر می بینیم که او در یک اتومبیل است و به زبان فرانسوی عجیب و غریبی صحبت می کند.زلدا راننده زن است که پیاده می شود و برای سوفی نقشه شهر مارسی را می گیرد.

سوفی و زلدا تصمیم می‌گیرند، آپارتمانشان را با یکدیگر تعویض کنند. زلدا به برلین خواهد رفت و سوفی برای چند هفته‌ای در مارسی خواهد ماند.سوفی در مارسی قدم می‌زند، عکس می‌گیرد، به عکس‌ها نگاه می‌کند و بدون هیچ هدفی حرکت می‌کند.او غریبه‌ای در دنیای غریب است.

فیلم "مارسی" با چند برداشت در ساحل به پایان می رسد. هوا رو به تاریکی است و چراغ‌های خیابان روشن شده‌اند. سوفی در لباس زردش در دور دست ها در حال حرکت است. دریا را می‌بینیم. در تصویر سوفی،لباس و دریا تسلی خاصی وجود دارد.

علاقه‌مندان برای استفاده از برنامه‌های سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران می توانند روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته ساعت 17، به نشانی خیابان کارگرشمالی جنب پارک لاله مراجعه کنند.

تهران میزبان فیلم‌های کوتاهی از 108 کشور جهان خواهد بود

3 هزار و 601 فیلم از 108 کشور متقاضی حضور در بخش‌های مختلف مسابقه بین‌الملل سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران شدند.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، با پایان یافتن مهلت ارسال فیلم به بخش بین‌الملل سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران 3601 از 108 کشور جهان به دبیرخانه جشنواره ارسال‌شده است.

بنابراین گزارش متقاضیان می‌توانستند از طریق سیستم آنلاین ثبت نام جشنواره، تا تاریخ 31 می مصادف با 10 خردادماه فیلم‌های خود را برای شرکت در پنج بخش مسابقه بین‌الملل، مسابقه کشورهای آسیایی، بخش فیلم‌های جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری، بخش فیلم‌های جهان اسلام و بخش غیررقابتی ویدئو آرت ارسال کنند.

گفتنی است این رقم نسبت به دوره پیشین جشنواره رشدی 20 درصدی داشته است.

سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران 20 الی 26 آبان ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

برپایی یک عصر فیلم

سلسله نشست‌های عصر فیلم «موسسه بهاران خرد و اندیشه» با تاکید بر «مطالعات بینا رشته‌ای» در روز یکشنبه، هفدهم خرداد، رأس ساعت هجده، پی گرفته خواهد شد.

سخنران این نشست «مریم قهرمانی» با مطالعه «تحلیل گفتمان انتقادی» در فیلم «تک تیرانداز آمریکایی» اثر «کلینت ایستوود» است. بنابراین، سینمای ایستوود و سینمای جنگ، هم، بررسی خواهد شد.

تحلیل گفتمان انتقادی» رویکردی بینارشته‌ای برای مطالعه «زبان» یا «متن/اثر هنری» است که به مقوله بندی زبان از منظر: «جنسیت»، «طبقه»، «ایدئولوژی»، «قدرت» علاقه‌مند است. این نگرش، توسط «فرکلاف» و «موفه» تحت تأثیر آثار «فوکو»، «مارکس» و «زبان شناسی» شکل گرفته است.

فراخوان مسابقه فیلم‌نامه‌نویسی پیامبر رحمت منتشر شد

نظر به اختصاص جایزه بزرگ «پیامبر رحمت» در سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران که از 20 تا 26 آبان ماه برگزار می‌شود، با توجه به اهمیت این موضوع به بهترین فیلم‌نامه‌هایی که با رویکرد ترسیم چهره رحمانی و ملکوتی پیامبر اعظم (ص) تهیه‌شده باشد، جوایزی اهدا می‌شود.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، نظر به اختصاص جایزه بزرگ «پیامبر رحمت» در سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران (20-26 آبان ماه 1394) و با توجه به اهمیت این موضوع به بهترین فیلم‌نامه‌هایی که با رویکرد ترسیم چهره رحمانی و ملکوتی پیامبر اعظم (ص)، میراث حقیقی پیامبر عشق و دوستی و ترویج حقیقتِ وجودی ایشان به رشته تحریر درآید، جوایزی اهدا خواهد شد.

موضوع مسابقه:

آثار می‌تواند در دو بخش اقتباسی و / غیر اقتباسی باشد.

مسابقه در دو بخش خواهد بود:

الف: حداکثر 15 دقیقه

ب: 114 ثانیه‌ای

مقررات:

1. هر فیلم‌نامه باید به شکل آنلاین ثبت نام شده و کد دریافتی از سایت را نزد خود نگه‌دارید.

2. فیلم‌نامه‌ها باید با یکی از دو فرمت pdf یا word هنگام ثبت اثر ضمیمه شود.

3. همراه بودن خلاصه فیلم‌نامه در حداکثر یک صفحه A4 در صفحه اول فیلم‌نامه الزامی است.

4. حداکثر تعداد فیلم‌نامه‌های ارسالی در هر بخش برای هر نفر سه فیلم‌نامه در نظر گرفته شده است.

5. فیلم‌نامه‌های ارسالی نباید تولیدشده باشند.

تبصره:

حداکثر زمان استفاده از این جایزه تا پایان شهریورماه سال جاری (1394) است و در صورت عدم تحویل فیلم طی زمان تعیین‌شده این بخش از جایزه (مکان تولید) حذف می‌گردد.

انجمن سینمای جوانان ایران از فیلم‌های برگزیده با مشارکت مالی در تولید اثر پس از تأیید و تعیین مبلغ آن (بر مبنای برآورد اعلام‌شده) از سوی شورای برآورد تولید اقدام خواهد نمود.

فیلم‌نامه‌های منتخب بر اساس ضوابط شورای تولید انجمن سینمای جوانان ایران از حمایت تولید برخوردار خواهند شد.

با توجه به اینکه فیلم‌نامه‌های برتر تولید خواهند شد لذا چنانچه فیلم‌نامه‌نویس، خود کارگردان باشد و تجربه تولید چند اثر کوتاه را داشته و یا حائز رتبه در جشنواره‌های معتبر شده باشد با نظر شورای تولید انجمن، فیلم توسط وی ساخته خواهد شد و چنانچه صاحب اثر صرفاً فیلم‌نامه‌نویس باشد در هنگام تولید ضمن درج نام وی به‌عنوان فیلم‌نامه‌نویس، کلیه حقوق فیلم‌نامه به انجمن سینمای جوانان ایران واگذار می‌شود.

حمایت مالی از تولید آثار:

حمایت از تولید آثار پس از بررسی و تصویب آن توسط گروهی متشکل از حداقل سه کارشناس انجام خواهد شد. این بخش توسط شورای مذکور داوری و آثار شاخص را معرفی خواهند کرد.

جوایز:

1. بهترین فیلم‌نامه به‌عنوان اثر اول به مبلغ 50.000.000 ریال

2. بهترین فیلم‌نامه به‌عنوان اثر دوم به مبلغ 50.000.000 ریال

3. بهترین فیلم‌نامه به‌عنوان اثر سوم به مبلغ 30.000.000 ریال

4. بهترین فیلم‌نامه به‌عنوان اثر چهارم به مبلغ 30.000.000 ریال

5. بهترین فیلم‌نامه به‌عنوان اثر پنجم به مبلغ 30.000.000 ریال

6. بهترین فیلم‌نامه به‌عنوان اثر ششم به مبلغ 30.000.000 ریال

7. بهترین فیلم‌نامه به‌عنوان اثر هفتم به مبلغ 10.000.000 ریال

8. بهترین فیلم‌نامه به‌عنوان اثر هشتم به مبلغ 10.000.000 ریال

9. بهترین فیلم‌نامه به‌عنوان اثر نهم به مبلغ 10.000.000 ریال

10. بهترین فیلم‌نامه به‌عنوان اثر دهم به مبلغ 10.000.000 ریال

گاه‌شمار:

آخرین‌مهلت ارسال آثار: 94/4/20

اطلاع‌رسانی:94/5/17

سایت: www.tisff.ir

تلفن: 88106837

پست الکترونیک: [email protected]

نشانی دبیرخانه:

تهران – میدان آرژانتین – خیابان احمد قصیر – خیابان نوزدهم – پلاک 9 - دبیرخانه سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران

انتهای پیام

کد N847781

وبگردی