آفتاب

حمایت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از بازسازی و توسعه اعتاب مقدسه

حمایت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از بازسازی و توسعه اعتاب مقدسه

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی اعلام کرد: این سازمان از اجرای طرح‌های توسعه‌ای و بازسازی اعتاب مقدسه پشتیبانی می‌کند و آن را از تکالیف خود می‌داند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات، محمدباقر نوبخت که برای زیارت اعتاب مقدسه به عراق سفر کرده است در بازدید از صحن و شبستان حضرت زهرا(س) به عنوان بزرگترین پروژه عمرانی جهان اسلام و طرح توسعه حرم حضرت علی (ع) گفت: آنچه در این بازدید برای من قوت گرفت، احساس مباهات به پیروی از مکتب اهل بیت علیهم السلام است.


وی با اشاره به نقش ایرانیان در وحدت شیعیان جهان گفت: ایرانیان همواره برای استحکام پیوند شیعیان پیشتاز بوده‌اند و بازسازی اعتاب مقدسه و اجرای طرح‌های بزرگی مانند صحن حضرت زهرا(س)، یک ماموریت معنوی و تاریخی در جهت پیوند شیعیان است.
معاون رئیس جمهور شهر نجف را یادآور دوران مبارزات ضد طاغوتی امام راحل در زمان تبعید ایشان دانست و گفت: قطعا دعای خیر امام این بود که روزی این شهر مقدس و بارگاه منور علوی، تبدیل به پایگاه شیعیان و زمینه‌ساز پیوند مستحکم آنها شود.


نوبخت ضمن تجلیل از تلاش‌های صورت گرفته برای بازسازی اعتاب مقدسه گفت: اکنون ستاد بازسازی عتبات در حال عینیت بخشیدن به این آرمان بزرگ است و می‌توان دید در آینده نزدیک این مکان مقدس تبدیل به کانون گردهم‌آیی شیعیان جهان خواهد شد.


وی افزود: با توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و نگاه گسترده ایشان به مصالح جهان اسلام و حضور یک روحانی پرورش یافته در مکتب اهل بیت و حوزه در راس دولت تدبیر و امید، برای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یک تکلیف است که در این عصر بتواند پشتیباتی‌های لازم را برای سرعت بخشیدن به این طرح بزرگ بین المللی و معنوی انجام دهد.


شایان ذکر است ستاد بازسازی عتبات عالیات تاکنون بیش از 150 پروژه را در عتبات عالیات به اجرا درآورده است که پروژه‌ صحن حضرت زهرا(س) در زیربنایی به وسعت بیش از 220 هزار مترمربع یکی از این پروژه هاست و به تازگی نیز صحن عقیله بنی هاشم را در کربلا طراحی و اجرای آن را آغاز کرده است.

304

کد N847537

وبگردی