آفتاب
در نشست هفتگی این هفته؛

دو رمان ارنست همینگوی در شهر کتاب نقد می‌شوند

دو رمان ارنست همینگوی در شهر کتاب نقد می‌شوند

رمان‌های «داشتن و نداشتن» و «آن سوی رودخانه، زیر درختان» اثر ارنست همینگوی، در نشست این هفته موسسه فرهنگی شهر کتاب، مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دو رمان «داشتن و نداشتن» و «آن سوی رودخانه، زیر درختان» نوشته‌ ارنست همینگوی به تازگی با ترجمه‌ احمد کسایی‌پور، به همت انتشارات هرمش منتشر شده‌ است. داشتن و نداشتن نقطه‌ عطفی میان آثار همینگوی است و تنها رمان اوست که بخش عمده‌ای از ماجرایش یک‌سره در خاک امریکا می‌گذرد. این رمان فقط داستانی در زمینه‌ بی‌عدالتی‌های گسترده‌ اجتماعی و شکاف‌های عمیق طبقاتی جامعه‌ امریکا نیست، بلکه داستان فروپاشی معنوی و اخلاقی دنیای آن روزگار نیز هست.

رمان «آن سوی رودخانه، زیر درختان» نیز دارای همان مضامین اصلی آثار همینگوی است یعنی اندیشه‌ مرگ محتوم، تسلط مردانه بر خود، کوشش مداوم برای رویارویی با سرنوشت و برخورداری از زمان حال. همینگوی جایی گفته است که کار نویسنده معماری است نه دکوراسیون داخلی. خواننده با خواندن دو رمان مذکور با معماری ارزشمند همینگوی آشنا می‌شود.

نشست هفتگی شهر کتاب روز سه‌شنبه ۱۹ خرداد از ساعت ۱۶:۳۰ به نقد و بررسی دو رمان «داشتن و نداشتن» و «آن سوی رودخانه، زیر درختان» اختصاص دارد که با حضور امیرعلی نجومیان، بلقیس سلیمانی، آراز بارسقیان و احمد کسایی‌پور در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ سوم برگزار می‌شود.

ورود به این برنامه برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

کد N846915

وبگردی