آفتاب
جان كيوزک:

اوباما در حال ادامه دادن جنگ‌های جرج بوش در دنیا است

اوباما در حال ادامه دادن جنگ‌های جرج بوش در دنیا است

جان کیوزک بازيگر سینما به برخورد اوباما رییس‌جمهوری آمريكا با آزادي‌هاي اجتماعی و سياست خارجی انتقاد كرده و مي‌گويد او در حال ادامه دادن جنگ‌های بوش است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، جان كیوزک بازیگر، نویسنده و متخصص مسایل سیاسی گفته وقتی بحث مسایلی از جمله ان‌اس‌ای، آزادی مطبوعات، آزادی‌های اجتماعی و حملات هواپیماهای بی‌سرنشین می‌شود، باراك اوباما «به بدی یا بدتر» از جرج دبلیو بوش است.

او به دیلی بیست گفت: اوباما بسیاری از سیاست‌های بعد از یازده سپتامبر بوش را مستحكم‌تر كرده و بنابراین در این زمینه از هر نظر بسیار به او شباهت دارد. او به همان اندازه جنگ شروع نكرده اما آن‌هایی را كه داشتیم ادامه داده و فكر نمی‌كنم حتی اگر دیك چنی یا ریچارد نیكسون هم معتقد بودند که رییس‌جمهوری این حق را دارد كه به طور یك جانبه تصمیم بگیرد چه كسی را در دنیا بكشد.

كیوزک كه سیاست داخلی اجتماعی اوباما را «بسیار بهتر»‌ خوانده، مدت‌هاست كه سیاست‌های خارجی رییس‌جمهوری را به باد انتقاد گرفته است. او در سال ۲۰۱۲ مصاحبه‌ای با جاناتان ترلی استاد قانون دانشگاه جرج واشنگتن انجام داد و در آن از افكارش درباره دخالت ارتش ایالات متحده در افغانستان و حملات هواپیماهای بی‌سرنشین در پاكستان سخن گفت. او نوشت: آدم مجبور می‌شود این سوال را بپرسد كه آیا این رییس‌جمهوری هم یك عوضی دیگر از آیوی لیگ (گروه متشکل از هشت دانشگاه پرآوازه) است كه آزادی‌های اجتماعی را تكه تكه می‌كند و مردم را برای دلایل كاملا سیاسی به جایی می‌فرستد تا بمیرند؟

این بازیگر مدت‌هاست كه یكی از شخصیت‌های مدافع آزادی رسانه‌ها و از اعضای هیات مدیره انجمن آزادی رسانه‌هاست. از دیگر اعضای دیگر این انجمن می‌توان به مامور سابق سازمان ان‌اس‌ای ادوارد اسنودن اشاره كرد. كیوزك همچنین به صنعت فیلم به خاطر رفتارش نسبت به ستاره‌های زن حمله كرده است.

كیوزك در پروژه بعدی خود در فیلم «عشق و ترحم» ظاهر می‌شود؛ یك فیلم بیوگرافیكی درباره برایان ویلسون از گروه بیچ بویز كه توسط بیل پولاد كارگردانی شده است. پل دینو نقش ویلسون را ایفا می‌كند كه در حال ضبط یكی از آلبوم‌های تاثیرگذار این گروه است و كیوزك هم نقش او را در اواخر زندگی ایفا می‌كند كه بعد از پشت سر گذاشتن مراحل بهبود اعتیاد و تحت تاثیر روان‌شناس سوءاستفاده‌گر خود یعنی یوجین لندی شدیدا از جامعه كناره‌گیری كرده بود. 

کد N846806

وبگردی