آفتاب
نامور مطلق به مهر خبرداد؛

رونمایی از یک نشان ملی/ با «اعتماد» صنایع دستی بخرید

رونمایی از یک نشان ملی/ با «اعتماد» صنایع دستی بخرید

همزمان با هفته صنایع دستی و در بیست و پنجمین نمایشگاه ملی صنایع دستی از نشان ملی اعتماد به فروشگاه‌ها رونمایی می‌شود.

بهمن نامورمطلق، معاون صنایع دستی کشور در گفتگو با خبرنگار مهر از اعطای نشان «اعتماد» به فروشگاه‌ها خبر داد و گفت: همزمان با نمایشگاه صنایع دستی از نشان اعتماد به فروشگاه‌ها رونمایی می‌شود تا مشتریان با اعتماد بیشتری خرید کنند و مطمئن باشند انچه می‌خرند ایرانی و با کیفیت خوب و قیمت مناسب است.

او در ادامه بیان کرد: پیش از این ما نظارتی بر فروشگاه‌ها نداشتیم اما حالا با این روش بر کیفیت و قیمت کالاها نظارت داریم و فروشگاه‌هایی که این نشان را دریافت می‌کنند علاوه‌بر قیمت منصفانه و کیفیت خوب، تنها بایدبه ارائه فرآورده‌های دستی ایرانی بپردازند.

نامورمطلق در پاسخ به این‌که آیا معاونت صنایع دستی در این زمینه، تعاملی با وزارت صنعت، معدن و تجارت داشته گفت: فروشگاه‌هایی که نشان اعتماد دریافت می‌کنند هم امضای معاونت صنایع دستی را بر پیشانی خود دارند هم اتحادیه صنفی را ما دلمان می‌خواست امضای این وزارتخانه هم باشد که نیست. به این معنی که ما علاقه‌‌مند بودیم وزارت صنعت، در این زمینه با ما همکاری کند و نامه نوشتیم و درخواست دادیم اما پاسخی دریافت نکردیم اما مشکلی پیش نمی‌آید چون اجازه این کار را دریافت کرده‌ایم.

بهمن نامورمطلق در ادامه بیان کرد: اعتمادسازی یکی از مزایای نشان دار کردن فروشگاه های صنایع دستی است مردم با اطمینان محصول مورد نظر را خریداری می کنند و می دانند هم کنترلی بر کیفیت آنچه خریدند وجود دارد و هم بر قیمت آن نظارت می شود برای مثال بیشتر ترمه‌هایی که امروز به عنوان هنر سنتی فروخته می‌شود مکانیکی است و جزو صنایع دستی به شمار نمی رود.

کد N846170

وبگردی