آفتاب

طرح «خواندن برای نوزاد و نوپا» کلید خورد

طرح «خواندن برای نوزاد و نوپا» کلید خورد

موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان بعد از گذشت بیش از چهار سال فعالیت فرهنگی در زمینه برنامه «با من بخوان» در مناطق محروم، این‌بار نوزادان و کودکان زیر دو سال را هدف برنامه‌های خود قرار داده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان که پیش‌تر با طرح «با من بخوان» در مناطق محروم مشغول خدمت‌رسانی فرهنگی بود، در اقدامی تازه دوره آموزشی «خواندن برای نوزاد و نوپا» را در دستور کار خود قرار داده و با حضور در منطقه «حصه» اصفهان اقدام به آموزش جمعی از مادران نوزادان و نوپایان کرده است.

طول مدت این آموزش قریب به یک سال است و طی این مدت زنان باردار و مادرانی که فرزند زیر دو سال دارند، آموزش می‌بینند که چگونه موضوع «خواندن» با بچه‌های‌شان را دنبال کنند.

متولیان موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودک بر این باورند که خواندن را باید از سنین کودکی آغاز کرد و والدین در رشد همه جنبه‌های ذهنی فرزندان خود از دوران نوزادی آنان نقش اساسی دارند. کارشناسان این موسسه همچنین معتقدند براساس پژوهش‌های اخیر آن‌چه موفقیت آینده آموزشی کودکان را رقم می‌زند شمار واژگانی است که یک نوزاد هر ساعت تا دوسالگی می‌شنود.

در نخستین جلسه این دوره یک‌ساله، اولین بسته خواندن برای نوزادان و نوپایان شامل کتاب خواندن با نوزادان و نوپا، دو عدد مکعب ابری و مجموعه کتاب‌های مقوایی از سوی صندوق توانمندسازی کودکان محروم وابسته به موسسه تاریخ ادبیات کودک به شرکت‌کنندگان اهدا شد.

قریب به 20 نفر از مادران منطقه حصه در این طرح مشارکت دارند.

انتهای پیام

کد N846054

وبگردی