آفتاب

«فاتحان خورشید»، تابستان از راه می‌رسند

«فاتحان خورشید»، تابستان از راه می‌رسند

بازی رایانه‌ای«فاتحان خورشید» که به سقوط خرمشهر و مقاومت 34 روزه مردم این شهر می‌پردازد، همزمان با فصل تابستان منتشر می‌شود.

بهنام شجاعی، نویسنده، طراح و مدیر پروزژه «فاتحان خورشید»، در گفتگو با خبرنگار مهر از انتشار این بازی همزمان با تابستان خبر داد و گفت: تابستان، فصل خوبی برای بازی‌های رایانه‌ای است. چون بیشتر کاربران ما کودکان و نوجوانان هستند و این قشر، تابستان تعطیل‌اند و درگیر درس و مدرسه و امتحان نیستند پس با خیال آسوده می‌نشینند و بازی می‌کنند. 

او سروسامان دادن به بازار بازی‌های رایانه‌ای را یکی از وظایف مهم بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای دانست و افزود: ناشران بیشتر به انتشار بازی‌های خارزجی می‌پردازند. این بازی‌ها با کیفیت بالا و قیسمت بسیار پایین منتشر و وارد بازار می‌شوند و معلوم است که بازی‌های داخلی توان رقابت با بازی‌های خارجی را ندارند.

بازی رایانه‌ای «فاتحان خورشید» با محوریت ۳۴ روز مقاومت مردم خرمشهر در برابر تجاوز عراق ساخته شده و سازندگان آن تلاش کرده‌اند، گرفتار افراط و تفریط نشوند و واقعیت‌ها را مطرح کنند. به همین خاطر علاوه بر تصاویر، از نقشه کامل شهر خرمشهر در زمان حمله عراق به همراه جزئیات آن در طراحی بازی استفاده شده است. بهنام شجاعی، نویسنده، طراح و مدیر پروژه این بازی است.

به گفته مدیر پروژه «فاتحان خورشید»، در این بازی با یک نرم‌افزار اینترکتیو سروکار داریم که کودک از طریق همذات‌پنداری می‌تواند با آن درگیر شود. تنها چیزی که در این بازی به بچه‌ها به طور غیرمستقیم گفته شده این است که گرچه رزمندگان ما به لحاظ تجهیزات جنگی، قابل مقایسه با عراقی‌ها نبودند اما در درونشان، گوهر و چیز ارزشمندی بود که موجب پیروزی‌شان شد و بچه‌های امروز هم باید این ودیعه ارزشمند را کشف و محافظت کنند.

شجاعی معتقد است بازی در درجه نخست باید سرگرم‌کننده باشد حالا این بازی چه در ارتباط با رزمندگان اسلام و مقاوت آنان در برابر دشمن باشد چه درباره«اسپایدرمن». بچه‌ها دوست دارند بازی کنند و از بازی لذت ببرند بعد پیامی بازی را دریافت کنند.

 بازی«فاتحان خورشید» توسط شرکت خصوصی ققنوس فن و هنر ساخته شده و موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان نیز از ساخت آن حمایت کرده است.این بازی به نویسندگی محمدرضا عابدی و مدیریت حسین آزادپور در شرکت شیوا پرداز کرمان ویژه گروه‌های سنی نوجوان و جوان ساخته شده و همزمان با تابستان منتشر می‌شود.

کد N845165

وبگردی