آفتاب

از نائب دروغین که می گفت نماز صبح نخوانید تا ظهور امام چهاردهم و فرزند ذکور امام زمان!

از نائب دروغین که می گفت نماز صبح نخوانید تا ظهور امام چهاردهم و فرزند ذکور امام زمان!

روایت هایی از مدعیان دروغین مرتبط با امام زمان (عج) که با سوءاستفاده از اعتقادات مردم ساده لوح و ناآگاه آنها را به بازی می گیرند.

به گزارش خبرآنلاین، در کنار بحث مهدویت و ظهور، همواره ادعاهای دروغین و گاه استهزاءآمیز درباره ارتباط با امام زمان(عج) با اهداف عجیب و غریب در میان مردم عوام در همه دوره ها رخ داده است. این ادعا ها گرچه چندان تاثیرگذار نیست، اما گاهی اوقات نتایج نادرستی از خود در اذهان مردم به جای گذاشته است.

دکتر رسول جعفریان، نویسنده و استاد تاریخ اسلام در بخشی از کتاب «مهدیان دروغین» چند داستان از مدعیان دروغین ارتباط با امام زمان در دوره معاصر ایرانی روایت کرده که 4 ماجرا را در ادامه می خوانید.

1. فراش یک مدرسه در مقام نایب امام زمان (عج) در سبزوار

آقای فیروزان از روحانیون شناخته شده ایران، از خاطرات سال های دهه 20 خود در سبزوار می گوید: چند فرسنگی سبزوار روستایی است به نام سدخَرو. این روستا با کمی جمعیت یک مدرسه چهار کلاسه بیشتر نداشت که با یک دو معلم و یک فراش اداره می شد.

یک روز صبح چون معلم در مدرسه را بسته می بیند، برای فهمیدن علت راهی منزل فراش می شود. با کمال تعجب می بیند کوچه را آب و جارو کرده و فرش انداخته و عده ای دم درب فراش، مودب ایستاده اند و مردم به داخل منزل رفت و آمد دارند. معلم که این جریان را با هیچ گونه مراسم محلی از قبیل جشن یا عزا هماهنگ نمی دید، می پرسد: فراش کجاست؟ اینجا چه خبر است؟

می گویند: آهسته حرف بزن تا دیروز فراش بوده، امروز نایب امام زمان است و مردم به قصد زیارت به منزلش می روند. معلم می گفت: من حیرت زده وارد منزلش شدم. دیدم بالای اتاق روی تخته ی پوستی نشسته، چیزی دور سر بسته و تسبیح به دست مشغول ذکر است و عده ای هم دست به سینه نشسته اند.

من از ترس مریدها مودبانه گفتم: آقا کلید مدرسه را بدهید به یکی از حاضران که نزدیکتان است تا به من که دم در ایستاده بودم بدهند. وقتی بیرون آمدم، پرسیدم قضیه از چه قرار است؟ معلوم شد صبح که از خواب بیدار می شود به زنش می گوید دیشب امام زمان را در خواب دیدم به من فرمود: تو نماینده من هستی، به مردم بگو لازم نیست نماز صبح بخوانید .....

به هر حال دیری نگذشت که از دور و نزدیک مردم روستاها با علم و کتل و شعارهای مذهبی به این روستا می آمدند و با کشتن گاو و گوسفند و برپا کردن مراسم عظیم، چهره این روستا را دگرگون کردند.

2. مدعی مرتبط با امام زمان(عج) که سرطان و بیماری لاعلاج درمان می کرد

یکی از جالب ترین نمونه های مدعیان دروغین ارتباط با امام زمان، مردی بود که چند سال پیش دستگیر شد. شگرد کار او به این شکل بود که به بهانه شفا دادن افرادی که بیماری آنها لاعلاج بود، پول های زیادی می گرفت. این مردی که بالای 50 سال سن داشت با سوءاستفاده از باورهای مذهبی مردم و راه اندازی موسسه ای به نام «راز» میلیون ها تومان کلاه برداری کرده بود.

شگرد کار او به این صورت بود که او به همراه یک زن و مرد همدستش، از هر خانواده مریض 5 تا 10 میلیون تومان اخاذی می کرد، و در پاسخ به بهبود نیافتن حال بیماران می گفت این مبالغ تنها برای پرداخت زکات رابطه با امام عصر بوده و به شما برگردانده نمی شود!

یکی از شاکیان می گفت: متهم و همدستش دائم در حال خواندن ورد بودند و ادعا می کردند دخترم را به که بیماری شدید کبدی مبتلاست از طریق ارتباطی که با امام زمان دارد، بهبود می بخشد، اما هیچ اتفاقی نیفتاد.

3. امام چهاردهمی که ادعا می کرد امام زمان فوت کرده است

اگر بیشتر مدعیان ادعایشان این بود که با امام زمان ارتباط دارند، اما در یک خبر باور نکردنیف چندی پیش فردی دستگیر شد که خودش را امام چهاردهم می خواند.

این شخص جمکران را به عنوان قبله معرفی و ادعا می کرد که امام چهاردهم است. او همچنین با چاپ کتابی، درصدد فریب افکار عمومی بود. نکته جالب این بود که این مرد شیاد در حالی مصرانه خود را امام چهاردهم معرفی می کرد که مشخص نیست امام سیزدهم چه کسی بوده است؟

او پس از دستگیری ادعا کرد دوستش که برای او مرید جلب می کند، امام سیزدهم است و در غیبت به سر می برد. او در پاسخ اشخاصی که از او درباره امام زمان می پرسیدند، در کمال وقاحت می گفت، ایشان فوت کرده اند و در جمکران دفن شده اند! بنابراین همه باید مثل او و مریدانش به سوی جمکران نماز بخوانند.

4. ظهور یمانی، پسر امام زمان

روزنامه جمهوری اسلامی در فروردین سال 90 خبری نوشت مبنی بر این که مدتی است گروهی موسوم به یمانی به سرکردگی فردی به نام «ع ذ» شروع به فعالیت کرده و جوانان را فریب می دهند.

این فرد ادعا می کند که فرزند امام زمان است و بر همین اساس، یمانی نامه هایی به مراجع تقلید نجف و قم ارسال کرده و آنها را به ایمان آوردن به خود و ماموریتی که از جانب پدر دارد، دعوت نموده است.

از جمله فعالیت های این گروه جذب جوانان بود که در یکی از شهرستان ها توانسته بودند بیش از 100 نفر را به عنوان انصار جذب کنند. یکی از سرکردگان این گروه نیز فردی خلافکار و از اشرار مسلح بود. این گروه در فضای مجازی سایت داشته و پیامک هایی را با محتوای: «یمانی، وصی و رسول امام زمان است و هر روز جلسه تشکیل داده و دلایلش بر حق است و از متن قران می باشد و ایشان کلا ظهور کرده است.» برای مردم منطقه ارسال کرده بود.

/6262

کد N844831

وبگردی