آفتاب

حسن فتحی خیابان لاله زار را به دهه سی برگرداند/ ادامه فیلمبرداری «شهرزاد» در شهرک یادگاری علی حاتمی

حسن فتحی خیابان لاله زار را به دهه سی برگرداند/ ادامه فیلمبرداری «شهرزاد» در شهرک یادگاری علی حاتمی

سریال «شهرزاد» بار دیگر در شهرک سینمایی غزالی «لاله‌زار» دهه‌ی سی را زنده کرد.

  به گزارش  خبرگزاری خبرآنلاین  اين مجموعه که این ‌ روزها در میانه ‌ ی فیلمبرداری   است برای تصویربرداری بخشی از قسمت ‌ های خارجی قرار است طی یکی دو هفته ‌ ی آینده به شهرک سینمایی غزالی برود . [span lang='AR-SA']
[span lang='AR-SA'] [span lang='AR-SA']
[span lang='AR-SA']گروه هنری و طراحی صحنه ‌   این سریال اما زودتر از سایر گروه به شهرک سینمایی رفتند و دست به بازسازی وسیع بخشی از آن از جمله خیابان لاله ‌ زار زدند که یکی از مهم ‌ ترین خیابان ‌ های تهران در دهه ‌ ی سی و البته یادگاری علی حاتمی برای سینما است .

گروه هنری شهرزاد مغازه ‌ ها و خیابان لاله ‌ زار شهرک سینمایی را بار دیگر طراحی کرده و علاوه ‌ بر بازسازی برخی از ساختمان ‌ های داخل این خیابان از جمله گراندهتل و سینما تابان و جواهری غازاریان، در این خیابان بیش از سی مغازه ‌ ی جدید را که در دهه ‌ ی سی در خیابان لاله ‌ زار شناخته شده بودند به این خیابان اضافه کردند . [span lang='AR-SA']
[span lang='AR-SA'] [span lang='AR-SA']
[span lang='AR-SA']

دفتر « روزنامه ‌ ی باختر امروز » که دکتر حسین فاطمی آن را منتشر می ‌ کرد یکی از ساختمان ‌ هایی است که در شهرک سینمایی غزالی برای مجموعه ‌ ی شهرزاد ساخته شده است . صفحه ‌ فروشی بتهوون که در سال 1332 توسط مرحوم کریم چمن ‌ آرا در لاله ‌ زار شروع به کار کرد نیز یکی دیگر از مغازه ‌ هایی است که در خیابان لاله ‌ زار ساخته شده است . خیابان لاله ‌ زار تنها بخش از شهرک غزالی نیست که تیم هنری و طراحی مجموعه ‌ ی شهرزاد آن را بازسازی کرده است .

[span lang='AR-SA']ایده ‌ ی ساخت شهرک سینمایی غزالی در سال 1358 توسط شادروان علی حاتمی و ولی ‌ ا ... خاکدان مطرح شد . حاتمی در آن زمان ایده ‌ ی ساخت شهرکی سینمایی را برای مجموعه ‌ ی تلویزیونی که به تهران دهه ‌   بیست مربوط بود، داشت . ایده ‌ ای که بعد از انجام مطالعاتی که روی شهرک سینمایی چینه ‌ چیتا داشت با طراحی جانی کورتینا یکی از مشهورترین طراحان ایتالیایی و گروه بزرگ او در مقیاس يك به صد آماده و بعد از مکان ‌ یابی در زمینی حدود 10 هکتار اجرا شد . [span lang='AR-SA']
[span lang='AR-SA'] [span lang='AR-SA']
[span lang='AR-SA']در طراحی اولیه ‌ ی خیابان ‌ های اصلی تهران قدیم یعنی خیابان لاله ‌ زار و میدان توپخانه و خیابان اکباتان بازسازی شد . حاتمی بعدها برای فیلم جهان پهلوان، محله ‌ ی خانی ‌ آباد را نیز به این شهرک اضافه کرد .

[span lang='AR-SA']این شهرک سینمایی یادگاری مهم علی حاتمی بود که فضای مناسب آن امکان ساخت دکورهای سریال ‌ های تازه ‌ ای را می ‌ داد . اما این نخستین بار است که بعد از چندین سال بخشی از تهران قدیم آن بازسازی چنین گسترده ‌ اي را شاهد است .

[span lang='AR-SA']

داستان مجموعه ‌ ی شهرزاد در سال 1332 آغاز می ‌ شود و تلفیقی از تاریخ، عاشقانه ‌ ها و رقابت بر سر قدرت در این دهه را به نمایش می ‌ گذارد . براي ساخت این مجموعه که یکی از بزرگ ‌ ترین مجموعه ‌ هایی است که در چندسال گذشته در بخش خصوصی تولید شده است، بیش از 100 لوکیشن بازسازی شده و به شکل دهه ‌ ي سی بازگردانده شده است .

[span lang='AR-SA']داستان سریال « شهرزاد » توسط حسن فتحی با همراهی « نغمه ثمینی » نوشته شده است . در « شهرزاد » سه ‌ نسل از ستاره ‌ های شناخته ‌ شده ‌ ی تئا ‌ تر، سینما و تلویزیون در کنار یکدیگر قرار گرفته و داستان آن را بازگو می ‌ کنند . علی نصیریان، ترانه علیدوستی، شهاب حسینی و مصطفی زمانی، ابوالفضل پورعرب، جمشید هاشم ‌ پور، محمود پاک ‌ نیت، مهدی سلطانی، سهیلا رضوی، فریبا متخصص، پری ‌ ناز ایزدیار، نسیم ادبی، رامین ناصرنصیر، امیرحسین رستمی، هومن برق ‌ نورد، غزل شاکری و گلاره عباسی از بازیگران سریال « شهرزاد » هستند .

[span lang='AR-SA']قسمت ‌ های میانی این مجموعه در حال حاضر در مرحله ‌ ی فیلمبرداری است، و به ‌ طور هم ‌ زمان قسمت ‌ های فیلمبرداری ‌ شده ‌ ی ابتدایی آن در حال صداگذاری و تدوین است .

مجموعه ‌ ی « شهرزاد » به تهیه ‌ کنندگی سیدمحمد امامی و سرمایه ‌ گذاری سیدمحمدهادی رضوی و سیدمحمد امامی از نيمه ‌ ی  ا مردادماه 1394 روانه ‌ ی شبکه ‌ ی خانگی خواهد شد . [span lang='AR-SA']
[span lang='AR-SA'] [span lang='AR-SA']
[span lang='AR-SA'] [span lang='AR-SA']۵۷۲۴۴

کد N843229

وبگردی