آفتاب

دانش اقباشاوی فیلمش را به علیرضا داودنژاد تقدیم کرد

دانش اقباشاوی فیلمش را به علیرضا داودنژاد تقدیم کرد

دانش اقباشاوی «تاج محل» نخستین فیلم بلندش را به علیرضا داودنژاد تقدیم کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شب گذشته ۱۰ خرداد «تاج محل» اولین ساخته سینمایی دانش اقباشاوی در سالن سینمایی شهر هفتم سینما آزادی به نمایش درآمد.

پیش از نمایش فیلم، دانش اقباشاوی ضمن خوش‌آمدگویی به میهمانانی که در سالن سینما حضور داشتند گفت:« این فیلم سال 1391 در جشنواره فیلم فجر نمایش داده شد. آن سال آقای داودنژاد با فیلم کلاس هنرپیشگی در جشنواره حضور داشت و شاید این فرصت خوبی باشد که بگویم فیلم سینمایی «نیاز» یکی از آثاری بود که در نگاه کودکی من تاثیر گذاشت و سالها بود که منتظر چنین روزی بودم تا به گونه‌ای آ قای داودنژاد  و تاثیری که بر نسل من گذاشت،  تقدیر کنم.»

این کارگردان سینما بعد از آن متنی را در ستایش علیرضا داودنژاد خواتد که به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

بارها و بارها، از بهروز افخمی عزیز شینده و خوانده‌ایم که فیلمهای‌تان را طوری بسازید تا کودکان و نوجوانان را تحت تاثیر قرار دهند، شاید کودکی، بادیدن فیلم شما، بیست سال بعد، تصمیم گرفت در راه تغییر جهان گام بردارد.

آقای داودنژاد نازنین شما این‌گونه فیلم می‌ساختید و می‌سازید، برای آینده، برای گام برداشتن در مسیر تغییر جهان و نه برای تشریح حدیث نفس‌تان و نه حتی، تلاش کردن برای تفسیر جهان.

نسل ما که آن سال‌ها نوجونانی پرشور و امید بودند، با دیدن آن خلوص و فتوت و پاکی آرزو می کردند، تا بتوانند جهان را به سمت اردوگاه خیر تغییر دهند.

اما آقای داودنژاد برای نسل من دعا کنید تا در این راه، به مسیر اردوگاه شر نلغزیم چراکه ترس‌مان این است که مبادا سخن شاعر جوانمرد و دردمندمان سیدحسن حسینی صدق کند که گفت:

ماجرا این است کم کم کمیت بالا گرفت

جای ارزش‌های ما را عرضه کالا گرفت

احترام یا علی در ذهن بازوها شکست

دست مردی خسته شد، پای ترازوها شکست

فرق مولای عدالت، بار دیگر چاک خورد

خطبه‌های آتشین متروک ماند و خاک خورد»

دانش اقباشاوی کارگردان «تاج محل» پس از خواندن این متن در حضور خانواده رضا داودنژاد فیلمش را به علیرضا داودنژاد تقدیم کرد. او با اشاره به تندیسی که به آقای داودنژاد اهدا کرده بود گفت: «من این تندیس را برگرفته از سکانس پایانی فیلم «نیاز» طراحی کردم و منقش به نام پنج تن آل عبا (ع) است.»

رضا داود نژاد فرزند علیرضا داودنژاد نیز در ادامه گفت:«من ازطرف پدرم به دلیل اینکه نتوانست در این مراسم شرکت کند عذرخواهی می‌کنم و از دانش عزیز که اکران این فیلم را به پدر من تقدیم کرد بسیار سپاس‌گزارم.»

«تاج محل» تولید حوزه هنری است و تاکنون در جشنواره های مختلف خارجی به نمایش در آمده است. این فیلم داستان مردی متدین و انسان‌دوست اهل آبادان است. این مرد 60 ساله علیرغم میل باطنی مجبور می‌شود کاری انجام دهد که نتایج آن، او را درگیر مسائلی می‌کند.

در این مراسم ابوالحسن داودی، سیروس الوند،  بیتا منصوری و علی مردانه  حضور داشتند.

۵۷243

کد N843087

وبگردی