آفتاب

تفسیری کاملا عمومی و بدون پیچیدگی از حافظ

تفسیری کاملا عمومی و بدون پیچیدگی از حافظ

کریم فیضی که به تازگی «کیمیای عشق» او راهی بازار شده، در حال حاضر مشغول نگارش جلد دوم «حافظ معنوی» است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، این نویسنده با بیان این‌که جلد اول «حافظ معنوی» پس از گذشت چهار سال به چاپ چهارم رسیده، گفت قصد دارد کار تألیف جلد دوم این اثر را به اتمام برساند.

او اظهار کرد:‌ استقبال از جلد اول «حافظ معنوی» که مشتمل بر شرحی بر 150 غزل حافظ بود، باعث شد تا به این موضوع فکر کنم که سایر غزلیات این شاعر برجسته را نیز در دستور کار خود قرار دهم.

فیضی افزود: جلد دوم «حافظ معنوی» که با همت انتشارات اطلاعات راهی بازار خواهد شد، تفسیری کاملا عمومی با نگاه امروزی به غزلیات حافظ است و همچنان که عامه مردم می‌پسندند فاقد پیچیدگی‌های تخصصی خواهد بود.

احتمالا مجموعه شرح و تفسیر غزلیات حافظ به قلم کریم فیضی در قالب اثری سه‌جلدی منتشر خواهد شد.

به تازگی کتاب «کیمیای عشق» مشتمل بر تفسیری بر شعرهای «مثنوی معنوی» مولانا که یک فصل آن به تفسیر شعر معروف «نی» اختصاص دارد، به قلم این پژوهشگر راهی بازار شده است.

فیضی درباره این کتاب خود گفت: مراد از نی بر خلاف نظر شارعان که معتقدند «انسان کامل» است، انسان کامل نیست. بلکه مراد از «نی» خود مولاناست. یعنی وقتی مولانا می‌گوید: « بشنو از نی» در واقع منظورش این است که «به من گوش کن».یعنی تفاسیر دیگر در این زمینه درست نیست و صرفا به سبب باور کلیشه‌ای قدمای ما متأثر از عرفان نظری محی‌الدین شایع شده و طی 700 سال به صورت مداوم تکرار شده است.

«شعاع شمس» از دیگر آثار این پژوهشگر به تازگی به چاپ پنجم رسیده است. این کتاب دوجلدی که به تفسیر غزلیات شمس تبریزی اختصاص دارد در انتشارات اطلاعات منتشر شده است.

انتهای پیام

کد N842740

وبگردی