آفتاب

چرا این مدیر سینمایی به کربلا رفت؟

چرا این مدیر سینمایی به کربلا رفت؟

طباطبایی‌نژاد گفت: نمایش آثار مستند تاثیر زیادی بر مخاطبان جشنواره «بهار شهادت» کربلا داشت.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی درخصوص برپایی این جشنواره موضوعی اظهار داشت: «یازده سال پیش عتبات مقدس امام حسین‌(ع) و حضرت عباس‌(ع) جشنواره‌ای به نام ربیع‌الشهاده یا «بهار شهادت» را به راه انداختند که در روزهای میلاد مبارک این امامان و حضرت سجاد‌(ع) برگزار می‌شود.»

وی ادامه داد: «پیش از برگزاری دهمین دوره این جشنواره، موضوعاتی چون شعر، داستان و مباحث فقهی، کلامی و تاریخی از کشورهای اسلامی و غیراسلامی مورد توجه قرار می‌گرفت، اما از سال گذشته و با همکاری مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، نمایش آثار مستند با موضوع کربلا و فرهنگ عاشورا نیز در این جشنواره گنجانده شد.»

طباطبایی‌نژاد تصریح کرد: «خوشبختانه دوستان در عتبات مقدس، از حضور آثار مستند استقبال کردند و امسال نیز این بخش در جشنواره گنجانده شد و شاید راهیابی فیلم‌های مستند به جشنواره بهار شهادت سبب شود در آینده بخشی هم برای آثار داستانی در نظر گرفته شود.»

در یازدهمین دوره جشنواره ربیع‌الشهاده کربلا، دو فیلم «لبیک» وحید امیرخانی و «زبان سکوت» وحید چاووش موفق به دریافت جایزه شدند. همچنین مستند «کربلا، جغرافیای یک تاریخ» به کارگردانی داریوش یاری نیز توانست جایزه برتر جشنواره را از آن خود کند.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به حضور بزرگان و فُضلای شیعه و دیگر ادیان الهی در این جشنواره عنوان کرد: «نمایش آثار مستند تاثیر بسیار زیادی بر مخاطبان جشنواره که همه از روسای جوامع شیعه و دیگر ادیان الهی هستند، گذاشت. وقتی مستند «کربلا، جغرافیای یک تاریخ» در تالار خاتم‌الانبیاء (ص) در حرم امام حسین (ع) پخش شد، از نزدیک شاهد تاثیر تصاویر این فیلم بر مخاطبان بودم.»

وی یکی از اشکالات این جشنواره را دعوت نشدن کارگردانان برگزیده دانست و گفت: «طبق رایزنی‌هایی که با مدیر ارشد جشنواره آقای شیخ عمار داشتیم، قرار شد در دوره‌های بعدی به این مساله توجه شود تا کارگردانان منتخب در جشنواره حضور داشته باشند.»

مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی با اشاره به برپایی دوره آموزشی برای هنرجویان عراقی در سال 86، یادآور شد: «ازهر خمیس با مستند «خالدون» جایزه فیلم اول را در این دوره از جشنواره ربیع‌الشهاده دریافت کرد. او از جمله هنرجویانی بود که در سال 86 به همراه 19 نفر دیگر برای آموزش مستندسازی در ایران انتخاب شده بودند. همچنین یکی دیگر از همان هنرجویان، از مدیران جشنواره ربیع‌الشهاده بود و تعدادی هم از کارگردانان تلویزیونی شبکه‌های عراق شده‌اند. خوشحالیم که ثمره فعالیت هشت سال گذشته را امروز در جشنواره بهار شهادت می‌بینیم.»

او در پایان گفت: «همکاری مرکز گسترش با جشنواره بهار شهادت جدای از فعالیت‌های حرفه‌ای، جذابیت‌های فراوانی نیز دارد و امیدوارم بهره اخروی هم نصیبمان شود. ما تمام تلاش خود را به کار می‌بریم تا این جشنواره در دوره‌های آینده با رونق بیشتر و در شان عتبات مقدس کربلا برگزار شود.»

به گزارش ایسنا، یازدهمین جشنواره بین‌المللی بهار شهادت با حضور شخصیت‌های دینی و فرهنگی از 47 کشور جهان، در شهر کربلا و در جوار بارگاه امام حسین‌(ع) به کار خود پایان داد.

انتهای پیام

کد N842373

وبگردی