آفتاب

این نمایش فقط سه روز اجرا می شود

این نمایش فقط سه روز اجرا می شود

نمایش پنج زبانه «فصل مه‌آلود» تنها سه شب در تماشاخانه ایرانشهر اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار تئاتر ایسنا،‌ این نمایش به کارگردانی دایانا مریم فتحی اجرای خود را از هشت خردادماه در قالب جشنواره تئاتر دانشگاهی آغاز کرده و تا 12 خردادماه روی صحنه خواهد بود.

نورالدین حیدری ماهر‌، تهیه کننده نمایش «فصل مه‌آلود» درباره اجرای عمومی این نمایش به خبرنگار ایسنا گفت: با توجه به هماهنگی‌ها و پیگیری‌هایی که از سال گذشته صورت گرفت، توانستیم برای این نمایش مدت کوتاهی اجرای عمومی بگیریم که البته این مدت کوتاه هم به دلیل حضور بازیگران خارجی و اجبار آنها به بازگشت به گرجستان است.

او افزود: قصد داشتیم مدت اجرای «فصل مه‌آلود» حداقل دو هفته باشد، اما بازیگران گرجی به دلیل اینکه در کشور خودشان اجرا دارند و بیشتر از این مدت نمی‌توانستند در ایران بمانند، نمی‌توانیم روزهای بیشتری نمایش را اجرا کنیم. البته یکی از روزهای اجرای ما هم با شنبه ( نهم خردادماه) مصادف شد که امکان اجرا نداشتیم.

حیدری ماهر درباره اجرای مشترک این نمایش با کشور گرجستان توضیح داد: کارگردان کار، حدود دو سال قبل با ارتباطی که با یک کمپانی تئاتر ازسوی دانشگاه تفلیس برقرار کرده بود‌، طرح خود را ارائه کرد و آنها نیز با استقبال از طرح پیشنهاد اجرای مشترک را دادند.

وی همچنین یادآور شد: برای اجرای این نمایش در تماشاخانه ایرانشهر نیاز به هماهنگی با یکی از گروه‌های تئاتری بود تا بتوانیم این کار را به صورت دو اجرایی با نمایش دیگری روی صحنه ببریم که این امکان با همکاری عوامل نمایش «دست نیافتنی‌ها» و محمد قدس (تهیه کننده) میسر شد.

به گزارش ایسنا، در «فصل مه آلود» پنج زن از پنج ملیت مختلف یک قصه را به پنج زبان مختلف از پنج جنگ، در فضایی بی مکان و زمان روایت می‌کنند.

یاسمن ادیبی، نوتسا خودلیدزه، مینا درودیان، سالومه میکادزه، دنیا نصر و آنکیدو دارش بازیگران این نمایش هستند.

مریم فتحی، کارگردان، در یادداشتی برای این نمایش که تا 12 خرداد از ساعت 18 در سالن استاد ناظرزاده کرمانی ایرانشهر اجرا می شود، نوشته است: «جنگ، برای همه جنگ است. یکی اسلحه در دست دارد و دیگری دستش را با آن اسلحه از دست می‌دهد. اما دیگری حتی نمی‌داند از دستش چه کاری می آید. با وجود این جنگ، همچنان جنگ است و آثار آن برای همه یکسان.»

انتهای پیام

کد N841516

وبگردی