آفتاب

انتشار رمان یکی از بستگان آستین بعد از ۸۰ سال

انتشار رمان یکی از بستگان آستین بعد از ۸۰ سال

رمان جنایی لوئیس آستین یکی از بستگان جین آستین که برای اولین بار در سال ۱۹۳۱ منتشر شده، اکتبر ۲۰۱۷ تجدید چاپ و منتشر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، این رمان که «جنایت باورنکردنی» نام دارد به قلم لوئیس آستین نوه برادرزاده جین آستین به رشته تحریر درآمده و ماجراجویی‌ها و رمز و راز زندگی یک دلال مواد مخدر را روایت می‌کند. این اثر که در سال ۱۹۳۱ به رشته تحریر در آمده قرار است توسط «کایرستن ساکسون» استاد زبان انگلیسی دانشکده ادبیات میلز در اوکلند و استاد مدعو در دانشگاه لوسی کاوندیش کمبریج ویرایش و برای تجدید چاپ آماده شود.

برخی از منتقدان و کارشناسان ادبی بر این باورند که لوئیس آستین تلاش کرده این رمان را به واسطه ارتباط فامیلی‌اش با جین آستین به مخاطبانش معرفی کند و بخشی از محبوبیتش را در دهه ۱۹۳۰ به رابطه فامیلی‌ش با جین آستیین مدیون است. این درحالی است که گروه دیگری از منتقدان ادبی همچون ساکسون که در حال آماده سازی این رمان برای انتشار است، بر این باورند که این اثر بی‌شک نشان دهنده استعداد ذاتی لوئیس در نویسندگی است و ظرافت‌های قابل توجهی در این رمان نهفته است.

ساکسون در این باره می‌گوید: لوئیس آستین اگر چه نوشتن را به طور جدی دنبال نکرد اما در فاصله سال‌های ۱۹۳۱ تا ۱۹۳۸، سه رمان با نام‌های «مزرعه خالی از سکنه»، «رمز و راز» و «بی عدالتی» به رشته تحریر در آورده و امیدوارم  «جنایت‌های باورنکردنی» وی نیز به زودی بازنشر شود و در کنار رمان‌های کلاسیک جنایی کتابخانه بریتانیا و آثار آلن ملویل و جی.جفرسون جای بگیرد.

ساکسون که در حال حاضر در حال تحقیق بر زندگی لوئیس آستین است درباره او می‌گوید: لوئیس برای مدت زیادی در شهر سافولک زندگی و برای نوشتن از میز تحریر جین آستین که برایش به یادگار مانده بود برای نگارش رمان‌هایش استفاده می‌کرده است. میز تحریری که این روزها در کتابخانه بریتانیای به میز تحریر جین آستین معروف است.

رمان جنایت‌های باورنکردی آستین بعد از ویرایش کاییرستن ساکسون اکتبر ۲۰۱۷ منتشر و روانه بازار کتاب می‌شود.

کد N841349

وبگردی