آفتاب

پایان تصویربرداری سریالی با محوریت امام رضا(ع) در هند

پایان تصویربرداری سریالی با محوریت امام رضا(ع) در هند

علی شاه حاتمی از طی مراحل فنی سریال "همسفر خورشید" برای پخش در دهه کرامت خبر داد.

به گزارش سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا، کارگردان سریال تلویزیونی "همسفر خورشید" که به تازگی تصویربرداری این سریال را در هند به پایان رسانده است، درباره آخرین وضعیت این اثر گفت: تدوین این سریال توسط بهزاد بهزادپور آغاز شده و ساخت موسیقی آن نیز به یکی از آهنگسازان به نام سینمای هند رسیده است.

کارگردان سریال تلویزیونی «خوش رکاب» ادامه داد: «همسفر خورشید» سریالی با محوریت امام رضا (ع) است و قصه درباره نوجوانی به نام علی است که از مسلمانان هند است و به همراه خواهر و عمه‌اش در یکی از محله‌های فقیرنشین بمبئی زندگی می‌کند. او که به بیماری تنفسی دچار است، بارها نام امام رضا(ع) را از عمه‌اش شنیده است و می‌داند آرزوی عمه این است که برای زیارت و درخواست شفا به زیارت حرم این امام بزرگوار برود، اما عمه علی بیمار می‌شود و امید به زنده بودنش نیست. آرزوی عمه ممکن است هرگز برآورده نشود و علی می‌خواهد برای او کاری بکند.

وی افزود: بعد از اتمام تدوین این سریال تلویزیونی ما به هند سفری خواهیم داشت تا موسیقی متن آن را بر اساس موضوعیت و داستان فیلم بسازیم. آنچه ما در نظر داریم استفاده از موسیقی تلفیقی هند و ایرانی است چرا که شخصیت اصلی این سریال یک هندی است و بخش اعظمی از این اثر در هندوستان فیلمبرداری شده اما از آنجا که این فرد به ایران سفر می‌کند باید موسیقی با حال و هوا و فضای موسیقایی ایرانی نیز همخوانی داشته باشد.

بنابراین گزارش، بخش‌های مربوط به ایران که حدود 40 درصد سریال را شامل می‌شود، در خرمشهر، یزد، مشهد و چند شهر دیگر تصویربرداری شده و تدوین این بخش‌ها نیز انجام شده است.

داستان مجموعه "همسفر خورشید" از بمبئی شروع می‌شود و در ایران ادامه پیدا می‌کند ابتدا صحنه‌های مربوط به ایران با بازی محمد کاسبی، یوسف مرادیان، سهند جاهدی و جانو سینک تصویربرداری شده است همچنین شخصیت اصلی سریال "همسفر خورشید" یک نوجوان پانزده ساله هندی است که نقش او را نوجوانی به نام جانو سینک برعهده داشته است. همچنین به گفته کارگردان 20 بازیگر مطرح سینما و تلویزیون هند در این کار حضور داشته‌اند که اسامی آنها به‌زودی منتشر می‌شود.

سریال "همسفر خورشید" در 10 قسمت 45 دقیقه برای پخش در دهه کرامت زیر نظر مرکز امور نمایشی سیما(سیمافیلم) تولید می‌شود.

انتهای پیام

کد N841014

وبگردی