آفتاب
عضو كميسيون آموزش مجلس:

تبليغ بهترين راه شناساندن كالاهای ايرانی است

تبليغ بهترين راه شناساندن كالاهای ايرانی است

عضو كميسيون آموزش مجلس گفت: كالاهای فرهنگی كشور اغلب كالاهای با كيفيت و خوبی هستند اما نياز به تبليغ بيشتری دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمدباقر عبادی عضو كمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو روابط عمومی جشنواره مصرف كالاهای فرهنگی با الگوی ایرانی- اسلامی گفت: كالاهایی كه ساخت ایران هستند كمك زیادی به معرفی تولیدات داخلی می‌كنند ضمن اینكه به واسطه تولیدات، برای جوانان اشتغال زایی می‌کنند.

وی در ادامه افزود: باید توجه داشت كه بسیاری از كالاهای ایرانی از نظر كیفیت سخت افزاری و نرم افزاری بسیار مرغوب تر از كالاهای خارجی هستند اما مردم آگاهی لازم برای استفاده از این نوع كالاها ندارند . اكثر كالاهای خارجی كه وارد كشور می‌شوند با خود پیام فرهنگی به دنبال دارند كه مصداق تهاجم فرهنگی است این درحالی است كه بر كالاهای داخلی نسبت به كالاهای خارجی نظارت بیشتری وجود دارد.

عضو كمیسیون آموزش مجلس در ادامه خاطرنشان كرد: اگر بخواهیم كشوری خودكفا و آباد داشته باشیم و سیرتكاملی سریع‌تر پیش برود از یك سو باید نگاه وی‍‍ژه‌ای به كالاهای ایرانی داشته باشیم  و از سوی دیگر مدیران ذیربط جلوی واردات بی رویه را بگیرند. با مدیریت صحیح می‌توان جلوی خیلی از آسیب‌ها را گرفت.

عبادی با بیان اینكه مصرف‌گرایی مطلوب نیست و به لحاظ فرهنگی به جامعه آسیب می‌زند، یادآور شد:‌مصرف گرایی به نوعی تزلزل بیش از اندازه است و مشخصه فرهنگ غربی به حساب می‌آید.باید توجه داشت كه باید نگرش ایرانی- اسلامی را از مدارس آغاز و نهادینه كرد.

وی با بیان اینكه كالاهای ایرانی در سبد خانواده های ایرانی جایی ندارند، گفت: یكی از نكات قابل توجه این است كه كالاهای فرهنگی ایرانی بسته بندی و بازاریابی و تبلیغ  خوبی ندارند. اینكه كالایی تولید شود بخش كوچكی از یك كار است و باید كارهای بیشتری برای دیده شدن آن انجام گیرد.

عضو كمیسیون آموزش مجلس با بیان اینكه تسخیر بازار توسط كالاهای ایرانی، هنر می‌خواهد، یادآور شد: گاهی كالایی مرغوب نیست اما بسته بندی دارد كه افراد را به استفاده از آن سوق می دهد و استفاده بیش از اندازه مردم كشورمان از كالاهای خارجی هم دلیل عمده اش همین موضوع است .

وی خاطرنشان كرد: اگر دقت كرده باشید مردم كشور آلمان وقتی به كشور دیگری مسافرت می‌كنند به دنبال كالایی از كشورمان خودشان برای خرید و استفاده هستند. به فرض اینكه اگر هم قرار است از فرهنگ غرب الگوبرداری كنیم باید این موارد را الگوبرداری كنیم.

عبادی ادامه داد: كالاهای فرهنگی كشور ما اغلب كالاهای با كیفیت و خوبی هستند اما نیاز به تبلیغ بیشتری دارند و همچنین همانطور كه در اشاره كردم نیاز به بسته بندی های شكیل تری دارند تا مخاطب ایرانی را جذب كند.

وی خاطرنشان كرد: باید زمینه های لازم برای استفاده از كالاهای ایرانی فراهم شود،ابتدا خود مردم را به سمت استفاده از كالاهای ایرانی سوق دهیم و بعد بتوانیم این كالاهای فرهنگی مان را به كشورهای دیگری هم صادر كنیم.

اولین جشنواره مصرف کالاهای فرهنگی با الگوی ایرانی – اسلامی شهریورماه سال جاری به همت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مشاركت معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری در تهران برگزار می شود.

کد N840214

وبگردی