آفتاب
/این گزارش در حال تکمیل است/

سهراب سپهری در صدر نشست، کیانیان خداحافظی کرد

سهراب سپهری در صدر نشست، کیانیان خداحافظی کرد

تابلویی از سهراب سپهری در «حراج تهران» رکورد زد و با قیمت 2 میلیارد و 800 میلیون تومان در میان 126 اثر ارائه‌شده در این حراجی جایگاه نخست را کسب کرد.

به گزارش خبرنگار بخش هنرهای تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «حراج تهران» در حالی برگزار شد که در پایان، به فروش کل 21 میلیارد و 400 میلیون تومان دست یافت. اجرای این دوره از حراج تهران را رضا کیانیان برعهده داشت که با هیجان خاص خودش این کار را برای آخرین‌بار انجام داد. او در پایان این حراجی اعلام کرد که در دوره‌ی بعد حضور نخواهد داشت و فرد دیگری این حراج را برگزار خواهد کرد.

شامگاه گذشته، سه تابلو از سهراب سپهری به حراج گذاشته شدند. به علاوه، برای اولین‌بار آثار کلاسیک ایرانی نیز در این حراج ارائه شدند که در میان آن‌ها تابلویی از کمال‌الملک به قیمت 500 میلیون تومان به فروش رسید.

یکی از آثار جنجالی این حراجی، تابلویی از سهراب سپهری بود که با قیمت پایه‌ی یک میلیارد و 200 میلیون تا یک میلیارد و 600 میلیون تومان عرضه شده بود و در نهایت، با ثبت یک رکورد تاریخی به قیمت 2 میلیارد و 800 میلیون تومان به فروش رسید.

یک بخش تازه‌ای که به این دوره از «حراج تهران» اضافه شده بود، فروش 10 اثر کلاسیک از کمال‌الملک و شاگردان او بود. اجرای این بخش از حراج را حسین پاکدل برعهده گرفت.

پاکدل درباره‌ی این 10 اثر توضیح داد که اصالت آن‌ها توسط کارشناسان میراث فرهنگی کاملا تأیید شده است. ضمن آن‌که آثاری از این هنرمندان در حراجی‌های لندن و نیویورک به قیمت‌های بالایی به فروش رسیده است.

او همچنین گفت: در سه دوره‌ی پیشین برگزاری این حراجی، ایراد می‌گرفتند که چرا آثار کلاسیک عرضه نمی‌شوند. حالا این آثار را آورده‌اند و در آینده نیز حراج آثار کلاسیک به‌صورت مستقل برگزار خواهد شد. به همین دلیل، اکنون قیمت آثار پایین گذاشته شده و پیش‌بینی می‌شود در سال‌ها آینده قیمت‌ها به سرعت بالا رود.

این بخش از حراجی، با فروش تابلویی از کمال‌الملک آغاز شد.

انتهای پیام

کد N840179

وبگردی