آفتاب

«دوسالگی ... گوسالگی» دیده شد

«دوسالگی ... گوسالگی» دیده شد

نمایشگاه «دوسالگی ... گوسالگی» بزرگمهر حسین‌پور افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، در این نمایشگاه آثار نقاشی، کاریکاتور، کمیک‌استریپ و پرفورمنس‌های حسین‌پور که در دو سال اخیر خلق شده‌اند، مرور می‌شوند.

در افتتاحیه این نمایشگاه، تابلوی «هفتاد و دو ملت» حسین‌پور که خودش آن را یک اتفاق تکرارنشدنی می‌داند رونمایی شد. او این تابلو را در طول یک روز از چهره‌ی 400 نفر کشیده است.

همچنین تابلوی ناصرالدین‌شاه با 40 همسرش که بخش اعظمی از نمایشگاه را دربرگرفته است، به‌نمایش درآمد.

این هنرمند درباره‌ی اثر یادشده گفت: این تابلو به‌گونه‌ای، جمع‌بندی کارهایی است که تا به حال از زنان ناصرالدین شاه کشیده‌ام. تابلوی ناصرالدین‌شاه و 40 همسرش شامل تصویر تمام زنانی است که به‌صورت جسته‌وریخته کشیده‌ام، اما حالا همه دور هم جمع شده‌اند و یک بزم را تشکیل داده‌اند.

این نقاش و کاریکاتوریست درباره‌ی نام نمایشگاه نیز اظهار کرد: دو سالگی به آثاری که در دو ساله اخیر کشیده‌ام و گوسالگی نیز به گوسفندی که در نقاشی‌هایم وجود دارد، اشاره می‌کند.

وی گفت: اولین‌بار است که در گالری «راه ابریشم» نمایشگاه برگزار کرده‌ام و این، دومین نمایشگاه گالری است که دسترسی خوبی همبرای مخاطبان دارد.

کامبیز درمبخش - کاریکاتوریست پیشکسوت - درباره‌ی بزگمهر حسین‌پور گفت: کار او فوق العاده است و آثارش صرفا کاریکاتوری نیست، بلکه پیامی همراه دارد. همچنین از نظر تکنیکی در سطح بالایی است.

این نمایشگاه با حضور جمعی از هنرمندان، بازیگران و نویسندگان روز گذشته افتتاح شد و تا 25 خرداد‌ماه برپا خواهد بود. بازدید از نمایشگاه برای عموم آزاد است.

انتهای پیام

کد N839548

وبگردی