آفتاب

حمایت یک سازمان جهانی از برنامه‌های گردشگری ایران

حمایت یک سازمان جهانی از برنامه‌های گردشگری ایران

معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری که برای شرکت در صدمین نشست شورای اجرایی سازمان جهانی جهانگردی به کرواسی سفر کرده است، با طالب ریفاعی، دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایسنا، در این نشست مسعود سلطانی‌فر با تاکید بر عزم دولت تدبیر و امید برای گسترش فعالیت‌های گردشگری به ویژه جذب گردشگران خارجی خواستار اختصاص امکانات بیشتر از سوی سازمان جهانی جهانگردی و پشتیبانی از برنامه‌های ایران شد.

دبیر کل سازمان جهانی جهانگردی نیز برای حمایت از برنامه‌های ایران و اختصاص امکانات آموزشی و پژوهشی در راستای توانمندسازی برنامه‌های اعلام شده‌ی ایران در برنامه ششم اعلام آمادگی کرد.

در این دیدار درباره‌ی آثار و عوارض تحرکات گروه‌های افراطی و خشونت‌طلب در منطقه به خصوص داعش و تاثیر آن بر فعالیت گردشگری کشورهای منطقه بحث و تبادل نظر شد و دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی برای محکوم کردن و همکاری با یونسکو و سازمان کنفرانس اسلامی برای حفاظت از میراث جهانی اعلام آمادگی کرد.

دعوت از فعالان گردشگری کرواسی به سرمایه گذاری در ایران

مسعود سلطانی فر، رئیس سازمان میراث فرهنگی وگردشگری همچنین در دیدار با «یوسپ لکو»، رئیس پارلمان کرواسی با ابراز حمایت ایران از توسعه روابط میان دو کشور تاکید کرد: ظرفیت‌های اقتصادی، تجاری و فرهنگی بین دو کشور بیش از چیزی است که در حال حاضر مورد استفاده قرار می‌گیرد و اکنون زمان مناسبی است که حجم روابط اقتصادی و گردشگری فی مابین به سطح بالاتری ارتقاء یابد.

وی با ابراز خرسندی از جایگاه و حقوق برابر برای مسلمانان کرواسی، اظهار کرد: ایران تنها کشور خاورمیانه است که با افراط گرایی موجود در منطقه مبارزه می‌کند و با وجود اینکه کشورهای منطقه ما درگیر مشکلات امنیتی فراونی هستند ایران دارای ثبات وامنیت بالایی است به گونه‌ای که قطارهای گردشگری از اروپا، مسافت 1500 کیلومتری به ایران را طی کرده و در کمال آرامش از کشورمان بازدید به عمل می‌آورند.

رئیس سازمان گردشگری با تشریح ظرفیت‌های کشورمان در زمینه نفت و گاز، اظهار کرد: کرواسی می‌تواند در زمینه صدور گاز ایران به اروپا، جایگاه خوبی داشته باشد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته در ایران برای جذب 20 میلیون گردشگر تا سال 2025 میلادی، از فعالان گردشگری کرواسی دعوت کرد تا به منظور سرمایه‌گذاری در این حوزه به ویژه در ساخت هتل و اقامتگاه گردشگری مشارکت کنند.

یوسپ لکو، رئیس پارلمان کرواسی نیز سفر معاون رئیس جمهور ایران برای شرکت در صدمین نشست شورای اجرایی سازمان جهانی جهانگردی ملل متحد را نشانه مثبتی در روند رو به رشد روابط و همکاری‌های دو کشور تلقی کرد و با اشاره به تبادل هیات‌های بلندپایه در سال گذشته از جمله سفر معاون نخست وزیر و وزیر خارجه کرواسی به تهران، وزیر گردشگری و همین طور سفر علی لاریجانی ریاست مجلس شورای اسلامی به کرواسی، اظهار امیدواری کرد: این ملاقات‌های دوجانبه منجر به توسعه روابط اقتصادی فی‌مابین شود.

او حمایت از برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران را جزو سیاست اصولی دولت کرواسی قلمداد و افزود: با نهایی شدن توافق جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 و رفع تحریم‌ها جایگاه ایران در جامعه جهانی ارتقا یابد.

براساس این گزارش، مسعود سلطانی‌فر، معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران به منظور شرکت در صدمین نشست شورای اجرایی سازمان جهانی جهانگردی ملل متحد سه شنبه 5خرداد وارد زاگرب پایتخت کرواسی شد.

این اجلاس که توسط سازمان ملل سازماندهی شده از روز چهارشنبه 6 خرداد ماه آغاز و به مدت 3 روز در شهر «رووین» کرواسی ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

کد N839406

وبگردی