آفتاب
به همت جهان کتاب؛

دستورالعمل مراقبت از کتاب برای پنجمین بار چاپ شد

دستورالعمل مراقبت از کتاب برای پنجمین بار چاپ شد

کتاب «چگونه از کتاب خود مراقبت کنیم؟» نوشته مایکل دیردا توسط انتشارات جهان کتاب به چاپ پنجم رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، این کتاب، دومین عنوان مجموعه «کتاب و نشر» است که انتشارات جهان کتاب چاپ می کند.  چاپ اول این کتاب در سال ۸۴ وارد بازار نشر شد. چاپ دوم و سوم آن نیز به ترتیب در سال های ۸۵ و ۸۶ به بازار آمد. نسخه های چهارمین چاپ نیز در سال ۸۸ منتشر شد.

این کتاب، مجموعه ای از مقالات کوتاهی است که به قلم مایکل دیردا نوشته شده اند و در سال های مختلف در نشریه جهان کتاب ترجمه و منتشر شده اند.

فهرست عناوین این کتاب یا به عبارتی، مقالات آن به ترتیب عبارت است از: کتاب ها و خواننده ها، کتاب نو، اصول ابتدایی، قبل از خواندن، نشانه گذاری، ضبط و نگهداری کتاب، دشمنان دور و نزدیک، نه امانت بده و نه امانت بگیر، مخاطرات، کپک زدگی، حشرات موذی، ابزارهای ساده برای نگهداری از کتاب، رسیدگی و مراقبت، حوادث و سوانح، کتاب های شمیز و نوادر بی قیمت، نشریات و جزوه ها، کتاب و کتاب و کتاب های بیشتر: خطر نهایی.

در قسمتی از این کتاب می خوانیم:

حال که نوبت به خواندن کتاب رسیده است، تذکر یکی دو نکته دیگر نیز لازم می آید. در شرایط ایده آل، کتاب را باید در یک محیط تمیز، با روشنایی کافی، پشت میز یا روی یک صندلی راحت خواند. از خواندن کتاب در حمام، لب دریا و کنار استخر جدا اجتناب کنید. سعی کنید که در حین مطالعه، نخورید و نیاشامید. شاید بتوانید دقت کنید که قطره ای چای یا کمی سس روی کتاب ریخته نشود، ولی دستان شما به آن اندازه چرب و آلوده خواهد شد که کتاب را ملکوک کند.

البته می توانید این توصیه ها را نیز نادیده بگیرید. کیست که از یک فنجان قهوه داغ، در یک عصر زمستانی و کتاب جذابی از دیک فرانسیس در بَر، لذت نبرَد؟ با این حال باید که از عواقب آن باخبر باشید.

در افسانه ها آمده است که روزی، سیریل کانالی، منتقد معروف انگلیسی، برای نشانه گذاری در کتابی که می خواند از یک ورق چربی خوک (بیکن) استفاده کرد! این روش خوبی نیست، ولی لااقل این حسن را دارد که بحث نشانه گذاری را پیش می کشد...

چاپ پنجم این کتاب با ۴۰ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۳ هزار تومان منتشر شده است.

کد N839012

وبگردی