آفتاب
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تشریح کرد:

واگذاری ۳ سالن تئاتر به سازمان فرهنگی هنری/ اولویت حمایت ازفیلمها

واگذاری ۳ سالن تئاتر به سازمان فرهنگی هنری/ اولویت حمایت ازفیلمها

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بیان کرد این سازمان از فیلم هایی با موضوع تمدن شهری حمایت می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم افتتاحیه پنجمین جشنواره بین المللی فیلم شهر، شب گذشته چهارشنبه ششم خرداد ماه در محل ایوان شمس برگزار شد، محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این مراسم گفت: خوشحالم بعد از گذشت چهار سال جشنواره بین المللی فیلم شهر همزمان با ورود من به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران دوباره برگزار شد و با توجه به توجه شهرداری تهران به مقوله فرهنگ و هنر در نظر داریم تا این جشنواره را هر سال برگزار کنیم.

وی ادامه داد: سازمان فرهنگی هنری حمایت از چند حوزه فرهنگ، هنر و با موضوع سینما و فیلم را در دستور کار خود قرار داده است که از این میان توجه به فیلم هایی با موضوع تمدن شهری در اولویت قرار دارد اما در کنار آن از کارگردانانی که به موضوعات مختلف شهری نیز می پردازند هم حمایت می کنیم.

وی با اشاره به اینکه شهرداری زمانی تنها یک نهاد خدماتی بود، بیان کرد: در حال حاضر وظایف و سیاست های شهرداری تغییر کرده و علاوه بر فعالیت های خدماتی، تبدیل به یک نهاد فرهنگی، اجتماعی و خدماتی شده است، به گونه ای که در اجلاس جهانی «متروپلیس» که با حضور یک هزار شهردار کلان شهرها برگزار می شود، به موضوعات و خدمات مختلف فرهنگی و اجتماعی توجه جدی می شود.

صلاحی با اشاره به فعالیت های شهرداری تهران در حوزه فرهنگ و هنر تاکید کرد: طی چند سال اخیر با همت شهردار تهران، تئاتر گسترش پیدا کرده است و خوشبختانه به تازگی شهردار تهران با پیشنهاد من موافقت کرده و قرار است در هفته آینده ۳ سالن بزرگ تئاتر به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران واگذار شود.

وی ادامه داد: در حوزه فیلم نیز تا امروز ۵ سالن سینما و موسسه تصویر شهر در حال فعالیت هستند. موسسه تصویر شهر نیز علاوه بر حمایت از ساخت فیلم های شهری، از کارگردانانی که فیلم هایی با موضوعات مختلف و متناسب با شهر را در دست دارند حمایت می کند. 

صلاحی ادامه داد: امسال شعار سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران «شهر همدلی» است و به نوعی برگرفته از شعار مقام معظم رهبری در سال ۹۴ مبنی بر «دولت و مردم، همدلی و هم زبانی»، است و ما می توانیم از فیلم هایی با این مضمون نیز حمایت کنیم.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران  گفت: این سازمان، سیاست های حمایتی قابل توجهی در حوزه سینما در دستور کار دارد و در همین راستا از سازمان سینمایی و دیگر نهادهای فعال در حوزه سینما حمایت می کند. اما از همین جا از فعالان عرصه سینما می خواهم که در کنار موضوعات مختلف و انتقادهایی که در حوزه شهری وجود دارد، خدمات و تلاش های شهرداری را هم ببینند و نگاه منصفانه ای به شهر تهران داشته بانشد

صلاحی در پایان تاکید کرد: ما جامعه سینمایی را همکار و همدل خود می بینیم و در حوزه حمایتی بیش از هرچیز به حمایت و حضور بخش خصوصی تاکید داریم.

کد N838534

وبگردی