آفتاب

عبور «هزار و یک شب» از زنجان

عبور «هزار و یک شب» از زنجان

مسئول روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان، از عبور قطار گردشگری «هزار و یک شب» از زنجان خبر داد.

غلامرضا نجفلو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه زنجان، با بیان اینکه این قطار با 80 گردشگر از استانبول حرکت کرده بود و در اولین ایستگاه در زنجان توقف کرد، افزود: دیروز، زنجان اولین توقفگاه قطار هزار و یک شب بود تا گردشگران از اماکن دیدنی این استان در طول چند ساعت بازدیدی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه زنجان پیش از این نیز میزبان قطار گردشگران اروپایی بوده است، تصریح‌کرد: این قطار لوکس گردشگری برای نخستین‌بار، آبان‌ماه پارسال وارد ایران شده بود و در آن سفر نیز نخستین مقصد خود را زنجان انتخاب کرده بود. این در حالی است که در دومین حضور قطار مذکور در ایران، باز هم شاهد این هستیم که زنجان اولین توقفگاه گردشگران اروپایی است.

این مسئول با یادآوری اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسط شرکت بین‌المللی ایرانگردی و جهانگردی، گروه نخست پس از بازدید از گنبد آجری سلطانیه عازم زنجان شدند، اظهارکرد: بعد از حضور گردشگران در گنبد تاریخی سلطانیه، بازدید از مراکز و اماکن تاریخی و موزه‌های زنجان در دستور کار قرار گرفت تا پس از آن، گروه دوم عازم سلطانیه شوند.

نجفلو با اشاره به اینکه گروه اول در قالب سه اتوبوس عازم شهرستان سلطانیه شده و از گنبد تاریخی این شهر به همراه مقبره چلبی‌اوغلی و ملاحسن کاشی بازدید کردند، ادامه داد: گروه دوم نیز قبل از اعزام به شهرستان سلطانیه، ضمن بازدید از بنای رختشویخانه، سفره‌خانه سنتی و همچنین بازار تاریخی زنجان، اقدام به خرید محصولات صنایع‌دستی استان زنجان کردند.

مسئول روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه قطار هزار و یک شب ساعت 18 و 30 دقیقه عصر دیروز زنجان را ترک کرد، خاطرنشان کرد: مسافران این قطار که از کشورهای آلمان، آمریکا، هلند، سوئیس، ترکیه و اتریش هستند بعد از اتمام برنامه تور، 11 خرداد از فرودگاه تهران به سمت کشورهای خود پرواز می‌کنند.

انتهای پیام

کد N837442

وبگردی