آفتاب
مدیرمسؤول روزنامه «آرمان»:

کار رسانه تعطیل‌بردار نیست

کار رسانه تعطیل‌بردار نیست

مدیر مسؤول و سردبیر روزنامه «آرمان» با تاکید بر اینکه کار رسانه تعطیل‌بردار نیست، خواستار کمک از جانب ارگان‌های دولتی شد تا بشود مشکل تعطیلی مطبوعات در مناسبت‌های مختلف را حل کرد.

حسین عبداللهی در گفت‌وگو با خبرنگار بخش رسانه ایسنا درباره تعطیلی رسانه‌های مکتوب در تعطیلات مختلف سال و آسیب‌هایی که در پی این ماجرا به بخش اطلاع‌رسانی کشور وارد می‌شود، گفت: به هر دلیل و عنوانی ما اگر مدعی این هستیم که باید به جامعه آگاهی‌ بدهیم نباید این کار را انجام دهیم؛ البته ناگفته نماند که در این بخش یکسری تبعیضات و رقابت‌های نابرابر هم در بخش مطبوعات وجود دارد؛ به عنوان مثال نشریات یا روزنامه‌هایی که به امکانات دولتی وابسته هستند و یا نشریاتی که به واسطه‌ای از بیت‌المال تامین می‌شوند بعضا می‌بینیم خروجی‌اش 2000 تومان است ولی آن را با 500 تومان عرضه می‌کنند که به نظرم این کار تبعیض و رقابت نابرابر است.

وی سپس پیشنهاد داد: به نظرم وزارت ارشاد و معاونت مطبوعاتی باید در زمان تعطیلات هم برای رسانه‌ها برنامه داشته باشند. در حال حاضر اگر ما بخواهیم در پایتخت هم در ایام تعطیلات عرضه‌ای داشته باشیم شاید تقاضا وجود داشته باشد ولی مراکز توزیع نشریات و دکه‌های مطبوعات تعطیل هستند و ما هم مجبوریم که تعطیل باشیم. معاونت مطبوعاتی می‌تواند با شناسایی دقیق برخی نارسایی‌ها در این زمینه و همچنین هماهنگ کردن با برخی مراکز توزیع و کمک به آنها در زمان تعطیلات هم نشریه و روزنامه داشته باشد.

او در ادامه گفت‌وگوی خود تصریح کرد: در حال حاضر متاسفانه برخی نشریات و روزنامه‌ها نسبت به پرداخت یارانه معترض می‌شوند که چرا به آنها یارانه کمی پرداخت می‌شود؛ این در حالی است که به اعتقاد من یارانه رسانه‌ای باید به جایی تعلق بگیرد که زحمت بیشتری می‌کشد و در عین حال تولیدات بیشتری هم دارد و از آن طرف باید مانع کسی شد که نشریاتش را زیر قیمت عرضه می‌کند. بعضی مواقع در همین شهر تهران دکه‌های مطبوعاتی ما حالت مافیایی پیدا می‌کنند به همین خاطر ما فقط نمی‌توانیم به مسؤولان رسانه‌ها بگوییم که چرا در تعطیلات منتشر نمی‌شوند؛ چراکه باید ابتدا فضای انتشار در تعطیلات را فراهم کنیم.

مدیر مسوول روزنامه «آرمان» در پایان تاکید کرد: اینکه به رسانه‌ها بگویند اگر در تعطیلات منتشر شوند، در مقابل کمکتان می‌کنیم و بخشی از هزینه‌ها را با ناشر محاسبه می‌کنیم، راهکار تاثیرگذاری است. به نظرم این اتفاق در هیچ کجای دنیا با هیچ کار ویژه‌ای مطابقت ندارد که به عنوان مثال در ایام نوروز 15 روز‌، مجاری اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی مردم بسته باشد. دولت باید کمک کند تا صاحبان رسانه بتوانند در روند اطلاع‌رسانی‌شان موفق عمل کنند.

انتهای پیام

کد N837110

وبگردی