آفتاب

دبیر جشنواره‌ی تئاتر دانشگاهی / «دغدغه مالی نداریم»

دبیر جشنواره‌ی تئاتر دانشگاهی / «دغدغه مالی نداریم»

دبیر هجدهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی گفت: با حمایت مجید سرسنگی به عنوان ریاست جشنواره و معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه تهران و وزارت علوم هیچ دغدغه مالی در هزینه‌های جشنواره تئاتر دانشگاهی ندارم.

به گزارش ایسنا، امیر مرسلی در گفت‌وگویی مطرح کرد: اینکه مشکلات مالی همیشه در کنار جشنواره‌ها وجود داشته غیر قابل انکار است، اگرچه علت خیلی از تاخیرها و سختی کارها در پرداخت‌ها به دلیل بروکراسی مالی اداری و شرایط و ضوابطی است که جشنواره دارند.

وی با یادآوری اینکه برخی از امور جشنواره نیاز به حمایت آنی و لحظه‌ای دارد، تاکید کرد: از آنجا که مدیران ارشد همکاری لازم را در جشنواره تئاتر دانشگاهی با من دارند و معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه تهران توانسته به خوبی روند تسریع نقدشدن پول‌ها را مدیریت کند، نگرانی به لحاظ مالی ندارم.

مرسلی تصریح کرد: در هر سیستم تن‌خواه و فاکتورهایی وجود دارد که باید در شرایط نسبتاً سختی آماده شود و این امر تاحدی کار دبیر جشنواره را مشکل می‌کند، اگرچه این مسائل هم با توجه و لطف مجید سرسنگی تشریع و تسهیل شده است.

دبیر هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی اضافه کرد: با وجود اینکه بودجه نسبت به سال قبل افزایش پیدا کرده است خیلی از هزینه‌های جشنواره هم افزوده شده است. در این میان ما به دلیل یکسری مسائل نتوانسته‌ایم در جذب اسپانسر دولتی و خصوصی موفق باشیم.

وی یادآور شد: به دلیل شرایط اقتصادی خیلی‌ها ریسک حمایت و اسپانسری از جشنواره را نپذیرفتند و ترجیح را بر آن دیدند تا حامی ما نشوند. در این میان آنچه باعث دلگرمی من می‌شود مجید سرسنگی، ریاست جشنواره تئاتر دانشگاهی و معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه تهران است که همواره این قول را داده که هیچوقت به مشکلات مالی برنخواهیم خورد.

مرسلی عنوان کرد: در چنین شرایطی ما می‌توانیم مهم‌ترین اسپانسر جشنواره تئاتر دانشگاهی را مجید سرسنگی بدانیم که با وجود تزریق مبلغ پایین، مایه دلگرمی من به عنوان دبیر جشنواره است.

وی درباره رویدادهایی که برای اولین بار در این دوره جشنواره اجرایی می‌شود بیان کرد: پخش ویژه برنامه تلویزیونی از شبکه 4 که گزارش کاملی از چگونگی اجرای نمایش‌ها و حاشیه‌های جشنواره به مخاطبان می‌دهد، پخش برنامه توسط شبکه جام جم برای ایرانیان مقیم کشورهای دیگر، تبلیغات محیطی در مترو که اجرا‌ها را به اطلاع علاقه‌مندان به هنر نمایش در میدان فردوسی- چهارراه ولیعصر و میدان انقلاب می‌رسانند، حضور کانتینرهایی که با توزیع بروشور و جدول، برنامه‌ها و اجراهای جشنواره را اطلاع رسانی می‌کند، اجرای نمایش‌ها در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر، بلیت فروشی اینترنتی و تخصیص یک صفحه کامل به اخبار جشنواره تئاتر دانشگاهی از ویژگی‌های این دوره بوده است.

دبیر جشنواره تئاتر دانشگاهی در ادامه ضن تشکر از مسئولان برای حمایت‌هایی که از جشنواره گفت: مسئولان جشنواره همواره درخواست‌ها و مواردی که به آنها نیاز داشتیم را در اولین فرصت فراهم کرده‌اند و نگاه مثبتی و آشنایی خوبی با فضای دانشجویی و تئاتر دارند که بسیار ارزشمند است.

مرسلی درباره استقبال از آثار نمایشی اظهار کرد: شب گذشته 4 خردادماه که برای دیدن نمایش سالن انتظامی رفته بودم، تعداد زیادی از علاقه‌مندان را دیدم که بیرون نشسته بودند. طبق آنچه در این چند روز شاهد بوده‌ام اکثر سالن‌ها خواهان بازدید زیادی دارد و تاکنون استقبال خوبی از نمایش‌ها شده است.

وی افزود: تنها مساله بر سر بلیت‎‌ فروشی بود که وقتی صحبت خیلی از دانشجویان را شنیدم مبلغ آن به همان قیمت سال قبل کاهش پیدا کرد، یعنی از 7 هزار تومان به 5 هزار تومان رسید که امیدوارم باعث رضایت دانشجویان شود.

انتهای پیام

کد N836980

وبگردی