آفتاب

رقابت تصویرسازان 28 کشور در جشنواره طراحی «گاو»

رقابت تصویرسازان 28 کشور در جشنواره طراحی «گاو»

نمایشگاه آثار منتخب بخش تصویرسازی جشنواره بین‌المللی طراحی گاو (COW) از 26 مه (پنجم خرداد) در نپروپتروسک کشور اوکراین برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، در این نمایشگاه آثاری از تصویرسازان و طراحانی از 28 کشور به‌نمایش درمی‌آید و هنرمندانی از ایران، اتریش، آرژانتین، بلاروس، کانادا، اسپانیا، ایتالیا، لهستان، پرتغال، روسیه، صربستان، اسلوونی، آمریکا، فرانسه و ... در نمایشگاه آثار منتخب بخش تصویرسازی جشنواره بین‌المللی طراحی گاو (COW) حضور دارند.

از ایران، سه اثر از لیلا نورایی هنرمند تصویرساز در این نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت. نورایی - کارشناس تصویرسازی - پیش از این در نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی مختلفی حضور داشته و در زمینه انیمیشن‌سازی نیز فعال است و در این زمینه می‌توان به ساخت انیمیشن کوتاه «چوب به دست‌ها» و «کلاغ‌پر» اشاره کرد.

نمایشگاه آثار تصویرسازی جشنواره بین‌المللی طراحی گاو (COW) از 5 خردادماه در اوکراین افتتاح شده است و تا 26 ژوئن (5 تیرماه) ادامه دارد.

جشنواره بین‌المللی طراحی گاو، ماه نوامبر نیز نمایشگاه آثار منتخب بخش طراحی شامل طراحی پوستر COW، طراحی لوگو، طراحی بسته‌بندی و طراحی کارت را برگزار می‌کند.

فراخوانی برای طراحی پوستر جشنواره فیلم یاس

دبیرخامه سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ویدیویی «یاس» با هدف توجه ویژه و حمایت از هنرمندان جوان این عرصه، فراخوانی برای طراحی پوستر این دوره از جشنواره داد.

به گزارش ایسنا، دبیرخانه سومین جشنواره بین‌المللی فیلم ویدیویی «یاس» به منظور تقویت و توسعه طراحی پوستر در فعالیت‌های فرهنگی و هنری و همچنین نقش و جایگاه این هنر - صنعت و در راستای توجه ویژه و حمایت از هنرمندان جوان این عرصه، طراحی پوستر سومین دوره این جشنواره را به فراخوان عمومی می‌گذارد.

هنرمندان و علاقه‌مندان به این عرصه باید در طراحی‌ آثار خود به مفاهیم انسانی، تأثیر و جایگاه فیلم‌های ویدیویی را در تمام سطوح جامعه و نقش فیلم‌های نمایش خانگی در فرهنگ‌سازی و ترویج مفاهیم اخلاقی در جامعه ایرانی اسلامی لحاظ کنند.

براساس این فراخوان، شرکت‌کنندگان می‌توانند فایل آثار را با فرمت JPG و با کیفیت 200 DPI در اندازه A4 و در حالت RGB به سایت www.artonlines.com/tjff صفحه اختصاصی سومین جشنواره بین‌المللی فیلم ویدیویی «یاس» ارسال کنند.

پس از انتخاب و داوری آثار و طراحی پوسترهای ارسال‌شده به دبیرخانه این دوره از جشنواره، به نفر اول لوح تقدیر و جایزه نقدی پنج میلیون تومان همراه سری کامل مجموعه‌ فیلم‌های تولیدی موسسه رسانه‌های تصویری شامل آثار کارگردانان مطرح کشور اهدا می‌شود. به نفرات دوم تا پنجم نیز لوح تقدیر همراه یک سری از مجموعه‌های تولیدی موسسه رسانه‌های تصویری شامل آثار کارگردانان مطرح کشور اهدا خواهد شد.

سومین دوره این جشنواره توسط موسسه رسانه‌های تصویری و با حمایت سازمان سینمایی از اول تا ششم مهرماه امسال به دبیری حسین مسافر آستانه برگزارمی‌شود.

انتهای پیام

کد N836972

وبگردی