آفتاب

در این جشنواره به لحاظ ممیزی مشکلی نیست؟

در این جشنواره به لحاظ ممیزی مشکلی نیست؟

دبیر جشنواره فیلم شهر گفت: خوشبختانه به لحاظ ممیزی هیچ مشکلی با وزارت ارشاد نداشتیم.

به گزارش خبرنگار سینمایی ایسنا، سیاوش حقیقی درباره وضعیت اکران و ممیزی آثار شرکت‌کننده در پنجمین جشنواره فیلم شهر توضیح داد: ما براساس سیاست‌های جشنواره، فیلم‌ها را انتخاب کرده‌ایم و کاری به ممیزی نداشتیم و خوشبختانه فیلم‌ها در وزارت ارشاد هم با مشکل مجوز روبرو نشدند.

او با اشاره به اکران فیلم «پلاک 2، خروجی 6» ساخته علیرضا امینی در جشنواره فیلم شهر اضافه کرد: این فیلم به دلیل نگاه اجتماعی خود انتخاب شد، زیرا برخلاف برخی از اظهارنظرها مبنی بر سیاه‌نمایی، این فیلم به خوبی پیامدهای معضل طلاق را نشان می‌دهد.

حقیقی که روز سه‌شنبه پنجم خردادماه در نشست خبری جشنواره فیلم شهر سخن می‌گفت در پاسخ به پرسشی درباره تناسب بزرگداشت رسول ملاقلی‌پور با این جشنواره توضیح داد: آقای ملاقلی‌پور عکاس جنگ و از هنرمندان دفاع مقدس است. ما به دلیل فعالیت‌های ایشان در این عرصه‌ها برایشان بزرگداشت می‌گیریم. بویژه اینکه جشنواره ما همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار می‌شود و برایمان مهم بود از ملاقلی‌پور به عنوان عکاس جنگ که حتی از سقوط خرمشهر هم عکس دارد، تقدیر کنیم.

وی در ادامه صحبتش با ابراز تأسف از میزان اندک بودجه سینما در ایران ابراز امیدواری کرد: فعالیت‌های فرهنگی شهرداری تداوم پیدا کند.

حقیقی ادامه داد: جشنواره فیلم شهر بعد از چند سال توقف به همت شهاب مرادی مدیر پیشین سازمان فرهنگی، هنری شهرداری احیا شد و پنجمین دوره آن از سوم تا 12 خردادماه برگزار می‌شود.

او از بزرگداشت چهار هنرمند در این دوره از جشنواره خبر داد و افزود: از پوران درخشنده و مسعود کیمیایی به عنوان دو هنرمند زنده و مرحوم مرتضی احمدی و رسول ملاقلی‌پور به عنوان دو هنرمندی که درگذشته‌اند، تقدیر خواهیم کرد.

دبیر جشنواره فیلم شهر با ارائه توضیحاتی درباره این دوره از جشنواره افزود: جشنواره پنجم از روز سوم خردادماه در محلات آغاز به کار کرد که طی آن امکانات سینمایی را به صورت رایگان در اختیار محلات گذاشتیم و خوشبختانه هزار و 170 هنرجو در کلاس‌های آموزشی ما شرکت کردند که در برنامه افتتاحیه از چهار نفر آن‌ها تقدیر می‌کنیم.

در ادامه یزدان عشیری مدیر روابط عمومی این جشنواره با ارائه توضیحاتی درباره درون‌مایه آثار شرکت‌کننده در آن گفت: در این دوره از جشنواره فیلم‌هایی با مضامینی همچون حقوق شهروندی، آسیب‌های ماهواره، معماری و میراث فرهنگی، نماز و نیایش و... خواهیم دید. ضمن اینکه لوکیشن این آثار فقط به تهران محدود نمی‌شود.

در بخش دیگری از این نشست محمدی مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در پاسخ به پرسشی درباره ارتباط برکناری شهاب مرادی از ریاست سازمان فرهنگی هنری شهرداری با جشنواره فیلم شهر تأکید کرد: این مسئله به هیچ وجه ارتباطی به جشنواره نداشت.

در پایان این نشست که در فرهنگسرای سرو برگزار شد، سیاوش حقیقی گفت: در ایام برگزاری جشنواره سینماگران، خبرهای خوبی را از بابت حمایت سازمان فرهنگی هنری شهرداری خواهند شنید.

به گزارش ایسنا، آیین افتتاح پنجمین جشنواره فیلم شهر فردا ششم خردادماه 20:30 دقیقه در تالار «ایوان شمس» برگزار می‌شود.

انتهای پیام

کد N836572

وبگردی