آفتاب
بنیانگذار آکادمی بین‌المللی مطالعات گردشگری:

رسانه، حد واسط علم و صنعت گردشگری است

رسانه، حد واسط علم و صنعت گردشگری است

بنیانگذار «آکادمی بین المللی مطالعات گردشگری»، رسانه را حد واسط بین دانشگاه و علم با صنعت گردشگری دانست.

پروفسور جعفر جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: رسانه‌ها و ژورنالیست‌ها می‌توانند به زبان مردم سخن بگویند که این موضوع توانایی مهم و ارزشمندی است.

وی ادامه داد: شخصیت‌های دانشگاهی و علمی با تکلف سخن می‌گویند و اساسا زبان علمی مقالات، زبان خوبی برای سخن گفتن با مردم نیست.

بنیانگذار «آکادمی بین المللی مطالعات گردشگری» تصریح کرد: ژورنالیست‌ها می‌توانند این ارتباط را بین اساتید رشته گردشگری و بدنه صنعت گردشگری که فعالان و مردم عادی هستند برقرار کنند و کاری کنند که علم گردشگری وارد بدنه صنعت گردشگری بشود.

سردبیر «دایره المعارف گردشگری راتلج» افزود: رسانه‌ها در برخورد با گردشگری می‌توانند دو رویکرد را در نظر بگیرند؛ نخست آنکه به معرفی جاذبه‌ها و اماکن و ابنیه گردشگری بپردازند که این رویکردی قدیمی است و دوم آنکه به بیان نظرات گردشگران و گفت‌وگو با آن‌ها بپردازند که این مورد رویکردی جدید است و سبب می‌شود که سطح ارتباط بین میزبان و گردشگر افزایش پیدا کند.

جعفری خاطرنشان کرد: این رویکرد نوین در حوزه گردشگری - که حتما بایستی همراه با عکس‌های خوب و با کیفیت باشد - می‌تواند درک متقابل و خوبی را بین تمام اجزای صنعت گردشگری ایجاد کند و عاملی برای رونق این صنعت و افزایش کیفیت آن شود.

انتهای پیام

کد N836037

وبگردی