آفتاب
تاکید محمد حمیدی‌مقدم بر اهمیت مستند

مستند تریبون می‌خواهد

مستند تریبون می‌خواهد

محمد حمیدی مقدم - کارگردان برنامه «مستند چهار» - بر اهمیت کارهای مستند تأکید کرد و گفت: کارهای مستند نیاز به جایگاه و تریبونی مشخص دارد تا بتواند مسیرش را طی کند و عملکرد موفقی داشته باشد.

این مستندساز در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا خاطرنشان کرد: خواهشم از مسؤولان این است که از مستند بیشتر حمایت کنند؛ چراکه این هنر نیاز به حمایت دارد تا دائمی شود و برای خودش تریبون و جایگاه مشخصی داشته باشد تا به سبب آن آثار سینمایی مستند ایران هم راحت‌تر در تلویزیون به نمایش دربیایند.

وی سپس با اشاره به برنامه «مستند چهار» که سال‌هاست از شبکه چهار سیما پخش می‌شود، یادآور شد: «مستند چهار» هفت سال است که پخشش در تلویزیون ادامه دارد. این برنامه از سال 86 آغاز به کار کرد و علاوه بر ایام نوروز که مستند‌های برگزیده را به نمایش می‌کشد، در طول سال نیز هر هفته جمعه شب‌ها از شبکه چهار سیما به روی آنتن می‌رود. «مستند چهار» یکی از قدیمی‌ترین برنامه‌های شبکه چهار است که مستندهای حاضر را به تصویر می‌کشد. تغییر و به‌روز کردن این برنامه مستلزم تأمین بودجه بیشتر است که اگر فراهم آید قطعا بهتر می‌شود.

حمیدی‌مقدم در پایان درباره مستند «آنسو» - محصول شبکه مستند - گفت: «آنسو» در قالب یک برنامه با مضمون مستند در ایام نوروز به شکل ویژه هر روز به روی آنتن شبکه مستند می‌رفت که رویکرد متفاوتی هم داشت و مخاطبان زیادی را به خود جلب کرد، در حال حاضر هم به شکل هفتگی پخش می‌شود. در «آنسو» مسائل روزمان را با مستندها پیوند می‌زنیم.

انتهای پیام

کد N836026

وبگردی