آفتاب

تایپوگرافی می‌تواند فاصله بین هنرمند و جامعه را کم کند

تایپوگرافی می‌تواند فاصله بین هنرمند و جامعه را کم کند

یک مدرس رشته‌ی گرافیک گفت: در نمایشگاه تایپوگرافی می‌خواستیم نشان دهیم که قابلیت‌های خط فارسی بسیار زیاد است.

سرپرست گروه تایپوگرافی دانشگاه جامع علمی کاربردی که این روزها آثارشان در گالری «ابوالفضل عالی» به‌نمایش درآمده، درباره‌ی این نمایشگاه اظهار کرد: این نمایشگاه نتیجه تلاش یک ترم دانشجویان رشته گرافیک دانشگاه جامع علمی کاربردی است.

وی درباره هنر تایپوگرافی گفت: تایپوگرافی علاوه بر هنرمندان، جایش را بین مردم عادی هم باز کرده است. این هنر می‌تواند سبب شود فاصله‌ای که بین هنرمندان و مردم ایجاد شده، کم شود، سواد بصری افراد جامعه افزایش پیدا کند و بار معنوی و اخلاقی داشته باشد.

این مدرس دانشگاه همچنین افزود: حروف فارسی براساس خطوط منحنی و دوار طراحی شده‌اند که این موضوع می‌تواند اوج و صعود در مسیر معنویات را به بیننده منتقل کند. ضمن این‌که ما در این تابلوها از رنگ‌هایی استفاده کرده‌ایم که بیانگر معنویت هستند.

سنجر ادامه داد: ما در این نمایشگاه می‌خواستیم نشان دهیم قابلیت‌های خط فارسی به لحاظ زیبایی ظاهری و کاربرد مفهومی آن بسیار زیاد است. ترکیب‌بندی حروف، فرم‌گرایی و نمایش تصویری مضامین در این تابلوها به تصویر کشیده‌شده و علاوه بر چند شعر، یکی از موضوعاتی که در این نمایشگاه مد نظر قرار گرفته، توجه به ضرب‌المثل‌هایی است که در حال فراموش شدن هستند.

این گرافیست با تشکر از حوزه هنری به خاطر فضایی که برای برگزاری این نمایشگاه اختصاص داده است، گفت: امیدواریم چنین حمایت‌هایی از سوی سایر نهادها هم انجام شود و تداوم داشته باشد تا شاهد رشد و شکوفایی دانشجویان رشته‌های هنرهای تجسمی باشیم.

نمایشگاه تایپوگرافی گروه سماع در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری افتتاح شده و علاقه‌مندان برای دیدن این آثار می‌توانند تا دهم خردادماه از ساعت ۹ تا ۱۸ به‌جز روزهای تعطیل به آدرس تهران، خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ، ساختمان حوزه هنری مراجعه کنند.

انتهای پیام

کد N835552

وبگردی