آفتاب

ترانگیزان در خرمشهر از آزادی سرودند

ترانگیزان در خرمشهر از آزادی سرودند

هفتمین شب شعر ترانگیران با محوریت شعرخوانی شاعران خوزستان در سالروز آزادسازی خرمشهر در این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل پایگاه خبری بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، در سالروز آزادسازی خرمشهر، هفتمین شب شعرِ ترانگیزان با شعرخوانی شاعران خوزستان و شاعرانی از کشور عراق به زبان‌های فارسی و عربی در بندر خرمشهر برگزار شد.

شاعرانی از شهرهای اهواز، آبادان، خرمشهر، سربندر، ماهشهر، رامشیر و سه شاعر برجسته از کشور عراق مهمانانی بودند که در شب شعر خرمشهر آزاد شد از رشادت‌های مردم، رزمندگان دفاع مقدس و فرماندهانی چون شهید محمد جهان‌آرا و بهروز مرادی در دوران مقاومت خرمشهر و آزادسازی این شهر برای حاضران شعرخوانی کردند.  

بیش از دویست علاقه‌مند به شعر در این مراسم که با مساعدت معاونت فرهنگی دانشکدهٔ علوم و فنون دریایی خرمشهر برپا شده بود حاضر بودند که ساعاتی طولانی را به شنیدن شعر مقاومت اختصاص دادند.

هفتمین شب شعر ترانگیزان از ساعت ۱۸ آغاز شد و تا اذان مغرب به افق خرمشهر ادامه یافت. پس از اذان حاضران در نشست برای ادای فریضهٔ نماز از تالار بیرون رفتند و اندکی بعد دوباره صندلی‌های تالار پذیرای علاقه‌مندان به شعر شد و به این ترتیب مراسم تا حدود ساعت ۲۲ ادامه پیدا کرد.

بخشی دیگر از شعرخوانی شاعران به خواندنِ اشعاری در حمایت از ملت‌های مظلومِ یمن، سوریه و عراق اختصاص یافت. قاسم آهنین‌جان، علیرضا شکرریز، احمدرضا کیماسی، داودرضا کاظمی، سعید باجوند، جمال نصاری، منتصر درویشی، داوود زهیری، مسعود ریخته‌گر، محمد بم، محمد ایمانی، مسعود ضرغامیان، سمیرا چراغ‌پور از جمله شاعرانِ ایرانی حاضر در این مراسم بودند که با اجرای دلنشین داوودرضا کاظمی به شعرخوانی پرداختند.

همچنین از کشورِ عراق نیز ولاء الصواف مدیر چاپ و نشر در مرکز فرهنگی بابل، صادق الطریحی استاد دانشگاه القادسیه، واثق غازی عضو انجمن نویسندگان عراق مهمانانِ خارجی این نشست بودند.

کد N835425

وبگردی