آفتاب
انتقادات رییس سازمان فرهنگی- هنری شهرداری؛

کارهای فرهنگی ما چقدر برند شده‌اند؟

کارهای فرهنگی ما چقدر برند شده‌اند؟

رییس سازمان فرهنگی- هنری شهرداری در افتتاحیه همایش ارتقای کیفیت آثار فرهنگی گفت: در اقتصاد، هنر و فرهنگ دنیای امروز همه برای برندسازی تلاش می‌کنند، ولی کارهای فرهنگی فراوان ما چقدر برند شده است؟

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمود صلاحی در همایش ارتقای کیفیت آثار و محصولات فرهنگی که صبح امروز، چهارم خردادماه در حال برگزاری است  با تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر، گفت: ما فتوحات زیادی در دوران دفاع مقدس داشتیم که فتح خرمشهر از همه آن‌ها عزیزتر و گرامی‌تر است؛ امنیت، اقتصاد، فرهنگ، هنر و هر چه امروز داریم به برکت خون‌ پاک شهیدان است.

وی با بیان اینکه وجهه  جمهوری اسلامی فرهنگی بود، هست و باید باشد، افزود: دشمن استکباری نیز از همین موضوع نگران است که امروز الهام بخشی انقلاب اسلامی بدون سلاح و کمک‌های مالی از همه دولت‌های غربی بیشتر است.  

رییس سازمان فرهنگی هنری بیان کرد: در جمهوری اسلامی ایران کار فرهنگی کم انجام نشده است، دستگاه‌های فرهنگی کم نیستند ولی چند اشکال جدی بر این موضوع‌ وارد است، در اقتصاد، هنر و فرهنگ دنیای امروز همه برای برندسازی تلاش می‌کنند، ولی کارهای فرهنگی فراوان ما چقدر برند شده است؟ چقدر قابل عرضه است و مردم از آن استقبال می‌کنند؟

  صلاحی با تاکید بر اینکه آثار فاخر در هر زمینه‌ای مصرف‌کننده خود را پیدا می‌کند، گفت: اصلی‌ترین پیام جشنواره ارتقای کیفیت، آثار و محصولات فرهنگی آن است که باید در حوزه تولید محصولات فاخر بیشتر تلاش کنیم البته در این راه ذائقه مردم را نیز باید در نظر بگیریم؛ مقالات خوب ارائه شده در این جشنواره کتاب می‌شود ولی این کافی نیست چراکه این مقالات باید اجرایی شوند و نباید همایشی برگزار کنیم که نتایجش اجرایی نشود.

سیاست‌زده کردن فرهنگ به نفع مردم نیست

حجت‌الاسلام رضا غلامی، رییس شورای سیاستگذاری دبیر سومین همایش ملی و دومین جشنواره ارتقای کیفیت، آثار و محصولات فرهنگی در سخنانی با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر و گرامیداشت شهیدان دفاع مقدس گفت: از منظری دیگر شایسته است که یاد شهیدان یمن به خصوص زنان و کودکان بی‌گناه، که به دست رژیم آمریکایی و جنایت کار صهیونیستی به خاک و خون کشیده شدند، همچنین یاد شهیدان حرم سوریه و عراق که مجاهدانه و عاشقانه رهسپار جهاد شدند، را گرامی داریم چرا که در حقیقیت اینان هنرمندان و فرهنگیان واقعی هستند.

حجت‌الاسلام رضا غلامی، دبیر شورای فرهنگی دفتر رهبر معظم انقلاب با تاکید بر اینکه فرهنگ اسلامی و حقیقی در جبهه حق علیه باطل است، افزود: فرهنگ اسلامی ناب باید درهم کوبنده نظام استکبار جهانی باشد؛ فرهنگ اسلامی اصیل، کیفی و ممتاز باز کننده غل و زنجیرهای اسارت‌های سیاسی، فرهنگی است؛ فرهنگی ارزش دارد که مرز بین زندگی پوچ و حیوانی غربی با زندگی طیبه را روشن کند و پلکانی برای رشد و تعالی معنوی باشد.  

غلامی افزود: باید با فرهنگ فاسد و مستهجن غرب و اشاعه فحشا مبارزه سرسختانه داشته باشیم؛ در حقیقت آن اثری جاودانه و اثرگذار است که قصد قربت و اخلاص در آن وجود داشته باشد، بدون هیچگونه تعارف و شعار معتقدم که اگر این موضوع جدی گرفته نشود در فعالیت‌های فرهنگی به هیچ جایی نمی‌رسیم، چرا که فرهنگی فاخر است که به دنبال یاد خدا باشد.

رییس شورای سیاستگذاری دبیر سومین همایش ملی و دومین جشنواره ارتقای کیفیت، آثار و محصولات فرهنگی بیان کرد: باید بر دو نکته تاکید کنیم؛ یکم توجه به جذب بخشی از جوانان که البته جذب آن‌ها به هیچ وجه مستلزم کوتاه آمدن از اصول و محکمات ایرانی اسلامی نیست و نکته دوم اینکه سیاست‌زده کردن عرصه فرهنگ بدترین کاری است که امروزه علیه فرهنگ و اصحاب فرهنگی و مردم انجام می‌شود و به هیچ وجه اصحاب فرهنگی نباید زیر بار این قضیه بروند.

کد N835414

وبگردی