آفتاب
با پایان اردیبهشت‌ ۹۴

سالن سایه مجموعه تئاترشهر همچنان تعطیل است/ آینده مبهم قشقایی

سالن سایه مجموعه تئاترشهر همچنان تعطیل است/ آینده مبهم قشقایی

رییس مجموعه تئاتر شهر در آخرین نشست رسانه‌ای خود در اسفندماه سال ۹۳ از بازگشایی مجدد سالن سایه در نیمه اردیبهشت‌ سال جاری خبر داد اما با وجود پایان اردیبهشت‌ماه، سالن سایه همچنان تعطیل است.

به گزارش خبرنگار مهر، فاز دوم بازسازی مجموعه تئاتر شهر که از پاییز سال ۹۳ آغاز شد بر خلاف زمان‌بندی‌های اعلام‌شده اولیه، به پایان نرسیده و هنوز هم چشم‌انداز مشخصی برای اتمام فاز دوم بازسازی مجموعه و بازگشایی مجدد سالن‌های سایه، قشقایی و کارگاه نمایش وجود ندارد.

پریسا مقتدی در نشست رسانه‌ای نمایندگان شوراهای هنری سالن‌های مجموعه تئاتر شهر در آخرین روزهای اسفندماه سال ۹۳، در گزارشی مربوط به روند بازسازی فاز دوم این بنای تئاتری، از پایان بازسازی سالن سایه و بازگشایی مجدد آن در نیمه دوم اردیبهشت‌ماه سال جاری خبر داد.

وی همچنین در آن نشست اعلام کرد که بازسازی سالن قشقایی هم در خردادماه سال ۹۴ به پایان خواهد رسید ولی با آغاز سال ۹۴ و با فرارسیدن اردیبهشت‌ماه، اتفاقات به شکلی رقم خورد که علیرغم پایان دومین ماه فصل بهار ۹۴، هنوز خبری از بازگشایی مجدد سالن سایه مجموعه تئاتر شهر نیست.

این در حالی است که بعد از سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، سالن سایه با انجام نیمی از بازسازی، میزبان اثری نمایشی شد و در همان ایام از سوی دست‌اندرکاران بازسازی مجموعه تئاتر شهر اعلام شد که این سالن با بیش از نیمی از توان خود فعالیت خود را مجددا آغاز کرده و در بهار سال ۹۴ با تمام توان بازگشایی مجدد می‌شود.

با وجود پایان اردیبهشت‌ماه هنوز وضعیت سالن سایه و اینکه توان باقیمانده سالن در چه زمانی به توان از پیش فعال شده آن افزوده می‌شود، مشخص نیست. 

از سوی دیگر و با توجه به آماده نشدن سالن سایه در نیمه اردیبهشت‌ماه سال ۹۴، مشخص نیست سالن قشقایی مجموعه نیز طبق گفته رئیس تئاتر شهر در خردادماه سال جاری مورد بهره‌برداری مجدد قرار خواهد گرفت یا نه.

کد N835033

وبگردی