آفتاب
معاون سازمان میراث فرهنگی:

سیستان‌وبلوچستان یکی از مراکز تمدنی ایران است

سیستان‌وبلوچستان یکی از مراکز تمدنی ایران است

معاون سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گفت: سیستان و بلوچستان یکی از مراکز تمدنی ایران است که ریشه آن از سیستان شروع و به اروپا ختم می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه سیستان و بلوچستان، «محمد حسن طالبیان» در نخستین جلسه انجمن خیّرین میراث فرهنگی استان در سالن جلسات استانداری ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و هفته میراث فرهنگی افزود: مجمع خیرین میراث فرهنگی برای اولین‌بار است که در کشور شکل گرفته و امیدواریم با ساماندهی و مدیریت صحیح به نتیجه برسد و برای استان‌های دیگر نیز الگو شود.

وی با بیان اینکه تمام دنیا به دنبال توسعه جامعه پایدار است ادامه داد: جامعه پایدار تا زمانی‌که نیروی انسانی آموزش دیده و فرهنگی از میراث فرهنگی و محیط زیست حفاظت نکند به وجود نمی‌آید.

وی خاطرنشان کرد: همانطور که نسل‌های قبل از میراث فرهنگی ما حفاظت کرده‌اند، ما هم باید با حفظ آثار فرهنگی برای آینده یک ثبات فرهنگی را به جای بگذاریم.

طالبیان ضمن اشاره به وضعیت نامناسب کشور با توجه به تحریم‌های اقتصادی که وجود دارد اظهار داشت: باید از خیّرین و سرمایه‌گذاران کمک بگیریم تا شاهد اتفاقات خوبی به ویژه در حوزه میراث فرهنگی باشیم.

معاون سازمان میراث فرهنگی تصریح کرد: جذب خیّرین علاوه بر حفظ ثروت مردم و اشتغالزا بودن آن، می‌تواند به پویایی و شادی جامعه از راه فرهنگ نیز کمک کند.

وی اذعان کرد: باید در راستای حفظ اصالت و هویت فرهنگ ایران اسلامی کار شود تا انگیزه و امید در مردم برای مشارکت در سرمایه‌گذاری به وجود آید.

وی در پایان اضافه کرد: خیّرین با توجه به این که برای خانم‌ها اشتغالزایی می‌کنند، می‌توانند شاهد چرخیدن چرخه اقتصاد باشند و هم اینکه این افراد از دادن برخی مالیات‌ها معاف و یا در برخی موارد تشویق‌ها هم به آن‌ها تعلق خواهد گرفت.

انتهای پیام

کد N834867

وبگردی