آفتاب
شرکت متروی تهران پیشنهاد داد؛

احداث پارکینگ عمومی در حیاط موزه فرش/ تصمیم آخر با رئیس میراث است

احداث پارکینگ عمومی در حیاط موزه فرش/ تصمیم آخر با رئیس میراث است

متروی تهران اعلام کرده قصد احداث پارکینگ در فضای باز موزه فرش را دارد اما اداره میراث فرهنگی تهران این موزه را میراثی دانسته و همه چیز را به تصمیم شورای فنی میراث فرهنگی و رئیس سازمان موکول است.

کیانوش تکلو، مدیر دفتر حقوقی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران به خبرنگار مهر گفت: شهرداری منطقه ۶ و شرکت بهره‌برداری مترو در نامه‌ای به اداره کل میراث فرهنگی استان تهران طرح و پیشنهاد خود را برای احداث پارکینگ مترو در فضای باز موزه فرش اعلام کرده و گفته‌اند که برای احداث خط ۶ مترو به زمینی احتیاج دارند که بتوانند از آن برای احداث زمین و پارکینگ کارگران استفاده کنند.

وی ادامه داد: گویا این خط قرار است از زیر خیابان کارگر به سمت امیرآباد عبور کند به همین علت می‌خواهند از زمین کنار خیابان، برای احداث پارکینگ بهره بگیرند. اما ما در حال رایزنی با مغازه داران و دکه داران بازارچه پارک لاله هستیم که این زمین برای احداث پارکینگ استفاده شود.

تکلو گفت: اداره کل میراث فرهنگی تهران به آنها اعلام کرده که در این مکان موزه ملی فرش با دارا بودن ارزش هنری و میراثی قرار دارد بنابراین موضوع احداث پارکینگ در فضای باز موزه باید توسط کارشناسان در شورای فنی بررسی شود و برای تثبیت نظر نهایی، باید این موضوع در سازمان مرکزی مطرح و توسط شخص رئیس سازمان و معاون رئیس جمهور تصمیم گیری انجام شود.

بعید می‌دانیم که چنین اتفاقی بیفتد

مدیر دفتر حقوقی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران افزود: ما بعید می دانیم که چنین اتفاقی بیفتد. چون زمین‌های دیگری وجود دارد که این مشکل را می تواند حل کند مانند زمین بازارچه پارک لاله که سند آن به نام وزارت ارشاد است.

تکلو درباره اینکه چرا باید سازمان مرکزی میراث فرهنگی در این باره نظر قطعی را بدهذ گفت: چون این ملک دولت است نه ملک سازمان میراث فرهنگی بنابراین سازمان نماینده دولت در آنجاست و باید تصمیم نهایی را بگیرد.

وی با بیان اینکه نمی‌دانیم ایستگاه مترو دقیقا کجا قرار خواهد گرفت و مسیر این خط مترو کجاست گفت: هنوز نقشه و طرح هایشان را در اختیارمان قرار نداده اند ما از آنها خواستیم که این نقشه‌ها را به ما نشان دهند اکنون فقط طرح اولیه به ما اعلام شده است. حتی نمی‌دانیم جانمایی‌ها به چه صورت است. بنابراین هنوز تصمیمی در این باره گرفته نشده است. پروسه‌ای که این موضوع باید طی کند به لحاظ زمانی و پیچیدگی مطلوب شهرداری و مترو نیست و  ۹۰ درصد منتفی خواهد شد.

کد N834643

وبگردی