آفتاب
عسگرپور مطرح کرد:

نگران ایجاد جریان جدیدی بر علیه خانه سینما هستم

نگران ایجاد جریان جدیدی بر علیه خانه سینما هستم

محمد مهدی عسگرپور در مراسم تودیع خود بیان کرد: نگرانم که شاید جریان جدیدی علیه خانه سینما رخ دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی عسگرپور مدیرعامل دوازدهم خانه سینما عصر روز یکشنبه ۳ خردادماه در مراسم تودیع خود در خانه سینما گفت: سینماگران این روزها مطالبات بسیاری از مدیرعامل جدید خانه سینما دارند به همین دلیل من هم از آقای میرکریمی می‌خواهم که مسأله ترافیک تهران را حل کند. طی چند سال گذشته من به عنوان مدیرعامل خانه سینما مجال زیادی برای صحبت کردن داشتم و آنچه را که به ذهنم می رسید و عصاره نقطه نظرات هیأت مدیره بود بیان کردم.

وی ادامه داد: درس گرفتن از اتفاق تعطیلی خانه سینما بسیار مهم است. اینکه در بین اهالی سینما این درایت وجود داشت تا با همدلی هم این مشکل را برطرف کنند بسیار مهم است و من دیگر نگران این مسأله نیستم اما آنچه که مهم است این است که مسئولان کشور بیش از هر کس دیگری باید از تعطیلی خانه سینما درس بگیرند. مدتی پیش با یکی از مسئولان بلند پایه کشور جلسه داشتیم و من در این جلسه گفتم که فضیلت این نیست که بعد از گذشته یک دوره سخت برای اهالی سینما دوره مدیریت دولتی قبل را نقد کنیم. شما می گویید که ما نگران شما بودیم اما من می گویم آن زمان ما انگار در یک حیاط گیر افتاده بودیم و به ما شلاق می زدند و ما از حیاط به شما که در کنار پنجره ها ایستاده بودید نگاه می کردیم و برخی از شما گاه از سر خجالت سر تکان می دادید یا پنجره را می بستید. نگرانی اصلی من این است که آیا تضمینی وجود دارد که مدیران در سطح دولتی دوباره مرتکب چنین اشتباهی نشوند و آیا این امکان وجود دارد که چنین جریانی دوباره در سینمای ایران ر خ دهد.

عسگرپور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: طی تعطیلی خانه سینما همه سینماگران در کنار هم ایستادگی داشتند و کمک کردند و یک اتفاق بی نظیر در حوزه فعالیت های صنفی شکل گرفت. این روزها برخی از اخبار منتشر می شود که همکاران خودمان در حوزه سینما می گویند خانه سینما نباید فعالیت صنفی کند اما من می گویم زمانی که از دیوار خانه سینما بالا آمدند ما باید دست روی دست می‌گذاشتیم و شکایت خود را پیش همان کسانی که این خانه را تعطیل کردند، می‌بردیم. در طول مدیریت من و البته در مدیریت های قبلی فعالیت های صنفی بسیاری انجام شده است و افراد زیادی در این زمینه تلاش کردند و از آن جمله می توان به خانم وافری مغز متفکر خانه سینما اشاره کرد.

عسگرپور یادآور شد: به عنوان یکی از اعضای خانه سینما از میرکریمی تشکر می کنم که مسئولیت مدیرعاملی خانه سینما را پذیرفت. هیأت مدیره جدید خانه سینما بهترین انتخاب را برای مدیرعاملی داشته اند. میر کریمی فردی خوشنام و باسابقه است و من خوشحالم که او به عنوان مدیرعامل انتخاب شده است و آمادگی این را دارم که در هر سمتی که او بخواهد همکاری کنم. در نهایت من و فرهاد توحیدی در تلاش هستیم تا آنچه را که طی این سالها در خانه سینما گذشته است به صورت یک کتاب درآوریم.

کد N834279

وبگردی