آفتاب

پاسخ‌های رئیس سازمان صداوسیما به برخی حواشی

پاسخ‌های رئیس سازمان صداوسیما به برخی حواشی

محمد سرافراز رئیس سازمان صداوسیما در جمع خبرنگاران حاضر شد و به پرسش‌های مختلفی درباره عملکرد این رسانه پاسخ داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سرافراز بعد از گذشت چند ماهی از پذیرش مسئولیت در صداوسیما صبح یکشنبه سوم خرداد ماه در حاشیه مراسم رونمایی از طرح 24 ساعته شدن سیمای آذری شبکه جهانی سحر، به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ داد.

براساس گزارش ایسنا،‌ سرافراز در مواجهه با این پرسش که می‌گویند او فردی رسانه‌ای نیست و اینکه چه نظری درباره ارتباط بیشتر با رسانه‌ها دارد، گفت: «خودم خبرنگار هستم و من باید از بقیه سوال کنم. رییس رادیو و تلویزیون که نباید مدام خودش را مثل بقیه‌ مسؤولان حکومتی و دولتی بداند و مصاحبه پس دهد؛ من هم مثل همه شما خبرنگار هستم و هر زمان که لازم باشد به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ می‌دهم و همکاری می‌کنم.»

سرافراز در پاسخ به اینکه مهم‌ترین مشکل این روزهای صداوسیما که فکر می‌کند باید حل شود چیست؟ گفت: «اینکه نگاه فرهنگی در صدا و سیما وجود داشته باشد و ما تلاش می‌کنیم که این اتفاق بیفتد.»

در بخش دیگری از صحبت‌هایش در جمع خبرنگاران درباره اینکه شنیده می‌شود اختلافاتی میان سرافراز و معاون سیما (علی اصغر پورمحمدی) وجود دارد، آیا این مساله صحت دارد‌؟ توضیح داد: «اگر شما شایعه‌سازی‌ها را پخش نکنید اینها واقعیت ندارند.»

سرافراز در بخشی دیگر درباره مهم‌ترین اقدامات چند ماهه سازمان صداوسیما به خبرنگاران گفت: «مجموعه‌ای از اتفاقات که هم از جهت ساختار تشکیلات و هم از جهت محتوایی در داخل سازمان وجود دارد نیاز به بررسی دارد که باید بنشینیم و مفصلا راجع به آنها صحبت کنیم.»

رییس سازمان صدا و سیما در ادامه درباره اینکه با کمبود بودجه سازمان صدا و سیما چه خواهید کرد؟ اظهار کرد: «هنر مدیریت همین است که پول به ما نمی‌دهند ولی ما سعی می‌کنیم کارمان را انجام دهیم.»

او همچنین درباره اینکه می‌گویند دکتر سرافراز فیتیله انتقاد به دولت را پایین کشیده است؟ آیا این مساله صحت دارد‌، تصریح کرد:« ما نه فیتیله را بالا کشیدیم نه پایین کشیدیم یک وظیفه‌ای در قبال دولت داریم که باید اطلاع‌رسانی کنیم و دیدگاه‌های دولت را به عنوان عضو اصلی حکومت منتقل کنیم و در مقابل در جایی هم که مردم نسبت به دستگاه‌های دولتی انتقاد دارند‌، حرف‌هایشان را منعکس کنیم.»

سرافراز در بخشی دیگر از گفت‌وگوی خود با خبرنگاران درباره حمایت تلویزیون از تیزرهای تبلیغاتی فیلم‌های سینمایی توضیح داد: «شاید اگر به لحاظ عددی اعلام شود که چه مقدار تیزر مجانی در حال پخش است فکر می‌کنم این میزان روشن می‌شود؛ ضمن اینکه حمایت‌ها خیلی گسترده است منتهی در این زمینه ضوابط و شورایی وجود دارد که آن شورا تعدادی از فیلم‌ها را ممکن است تشخیص بدهد که مورد حمایت قرار ندهد که این دیگر حق تلویزیون است که چنین تصمیماتی را بگیرد.»

رییس سازمان صداوسیما در پایان صحبت‌هایش درباره ادامه فعالیت شبکه جهانی سحر و همکاری با کشورهای مختلف خاطرنشان کرد: «شبکه سحر الان دیگر چند شبکه تلویزیونی شده است که به شش زبان برنامه‌هایش پخش می‌شود. شبکه سحر دو کانال 24 ساعته شده است و عمدتا کشورهای همسایه از این شبکه‌ها بهره‌مند هستند. امروز هم که سیمای آذری شبکه سحر را به شکل 24 ساعته افتتاح کردیم، امیدواریم شبکه سحر پلی برای ارتباط فرهنگی میان دو ملت ایران و آذربایجان باشد. همچنین امیدواریم بتوانیم در آینده شاهد همکاری‌های گسترده‌تری در این شبکه باشیم و اطلاع‌رسانی درستی کنیم. هم اینکه در بخش مسائل فرهنگی اعتقادی این شبکه بتواند وظیفه خودش را به خوبی انجام دهد.»

سرافراز تاکید کرد: «ما همکاری‌های مختلفی در شبکه سحر با سایر کشورها داریم و روی کاغذ امضاء کرده‌ایم و با کشورهای متعددی همکاری داریم که باید شکل عملی به خودش بگیرد. امیدوارم این اتفاق در این دوره از صدا و سیما رخ بدهد؛ ضمن اینکه ما با کشورهایی که با ما همسو هستند همکاری داریم.»

5858

کد N833864

وبگردی