آفتاب

گزارش ایسنا از اختتامیه سی ودومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم

گزارش ایسنا از اختتامیه سی ودومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم

سی ودومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در رشته حفظ و قرائت عصر امروز با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و تجلیل از نفرات برتر در دو رشته حفظ کل و قرائت به کار خود پایان داد.

به گزراش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مراسم اختتامیه سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم عصر امروز (جمعه اول خرداد) با حضور علی لاریجانی ریس مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان کشوری و لشگری و با تجلیل از نفرات برتر در سالن اجلاس سران برگزار شد.

در مراسم امروز که مصادف با سالروز ولادت امام حسین (ع) برگزار بود جمع کثیری از علاقه‌مندان قرانی مدیران و مسولان فرهنگی و قرآنی کشور حضور داشتند که در ابتدا حسن دانش نفر اول این دوره از مسابقات در رشته قرائت آیاتی از کلام الله مجید را تلاوت کرد و در ادامه حجت الاسلام والمسلمین محمدی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گزارشی از روند برگزاری این رویداد قرانی را ارئه داد.

تلاوت حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی رجبی نفر اول رشته حفظ این دوره از مسابقات، قرائت بیانیه هیات داوران، سخنرانی رئیس مجلس شورای اسلامی و اهدا جوایز به نفرات برتر رشته‌های قرائت حفظ و 5 نفر برتر همایش‌های پژوهش‌های قرانی از دیگر بخش‌های مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات بود.

به گزارش ایسنا، در این دوره از مسابقات در رشته حفظ کل به‌ترتیب : «حجت الاسلام محمدمهدی رجبی» از ایران، «عبدالله الرفاعی» نماینده کشور لیبی، «اساکامامودو حسن» نماینده کشور نیجر، «ابوبکر علی موسی» نماینده کشور اوگاندا و «آدم حسن حسین» نماینده کشور سومالی اول تا پنجم شدند.

همچنین در رشته قرائت «حسن دانش از ایران»، «محمد عبدالباسط محمد عبدالرحمن از کشور مصر»، «محمد ابراهیم از کشور پاکستان»، «جعفر حسیبوان از کشور اندونزی» و «احمد عباس فرج از کشور عراق» راهی فینال شدند و مقام‌های اول تا پنجم این دوره از مسابقات را کسب کردند و در مراسم اختتامیه جوایز خود را از دست ریس مجلس دریافت کردند.

جوایز این دوره از مسابقات بین اللملی قران کریم نفرات اول تا پنجم به ترتیب 600میلیون ریال،500 میلیون ریال،400میلیون ریال ،350 میلیون ریال و 300میلیون ریال است.

پایان‌بخش مراسم اختامیه تلاوت قاری برجسته استاد محمود شحات انور از کشور مصر بود.

متسابقان، داوران و اساتید قرآنی و دست‌اندرکاران سی و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن فردا دوم خرداد ماه با مقام معظم رهبری دیدار می‌کنند. مراسم دیدار شرکت‌کنندگان مسابقات بین‌المللی قرآن با رهبر معظم انقلاب، از ساعت 10 صبح آغاز و تا وقت اذان ظهر ادامه دارد.

در سی‌ودومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران 129 حافظ و قاری از 81 کشور جهان شرکت داشتند.

انتهای پیام

کد N831568

وبگردی