آفتاب

استاندار همدان: اقتصاد کشور گام به گام به بخش خصوصی سپرده شود

استاندار همدان: اقتصاد کشور گام به گام به بخش خصوصی سپرده شود

استاندار همدان گفت: باید اقتصاد کشور را قدم به قدم به بخش خصوصی واگذار کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه همدان، "محمدناصرنیک بخت" در نخستین شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان در سال 94 با بیان این‌که تقویت عزتمند بخش خصوصی منجر به تقویت اقتصاد کشور خواهد شد، اظهار کرد: بخش خصوصی در منشور اقتصاد مقاومتی دیده شده و باید اقتصاد کشور را قدم به قدم به بخش خصوصی واگذار کنیم.

وی با اشاره به ارائه لایحه رفع موانع تولید، عنوان کرد: این لایحه برای رونق بخش تولید ضروری بود.

وی در خصوص مذاکرات هسته‌ای ایران، تصریح کرد: خوشبختانه دولت به پشتیبانی ملت، مذاکرات سخت و نفس‌گیری داشت، چراکه تیم مذاکره کننده سربازان نبرد و مقابله با 7 کشور بودند.

نیک بخت با بیان این‌که هنوز تا رسیدن به توافق نهایی فرصت وجود دارد، افزود: هنوز تا رسیدن به توافق نهایی فرصت داریم و با توافق نهایی است که مشخص می‌شود تیم مذاکره کننده چقدر توانسته از حقوق ایران دفاع کند.

استاندار همدان مذاکرات هسته‌ای را تجلیگاه همدلی و همزبانی دولت و ملت دانست و گفت: ملت اطمینان داشته باشند که دولت با تعامل خوبی که با جهان ایجاد کرده و هم‌چنین هدایت‌های بسیار ارزشمند مقام معظم رهبری، عزت ایران را حفظ خواهد کرد.

اعتبارات جذب شده در سال 93 کافی نیست

وی ضمن ابراز رضایتمندی از عملکرد مدیران استان در جذب اعتبارات در سال گذشته، گفت: در سال 93 اعتبارات خوبی توسط برخی دستگاه‌ها جذب شد اما این میزان اعتبار کافی نیست و تلاش دستگاه‌ها برای جذب اعتبار بیشتر در سال‌جاری باید بیش از پیش افزایش یابد.

نیک‌بخت خاطرنشان کرد: تنها 23 درصد از کل اعتبارات کشور به استان‌ها اختصاص دارد و 77 درصد از اعتبارات در مرکز متمرکز شده که دستگاه‌های استانی باید تلاش کنند تا بیشترین دریافت اعتبارات را برای استان داشته باشند.

وی با تاکید بر جذب اعتبارات ملی توسط دستگاه‌های استان یادآور شد: مجموع اعتبارات در نظر گرفته شده برای استان همدان بیشتر از 300 میلیارد تومان نخواهد بود و با توجه به این موضوع باید تلاش بیشتری توسط دستگاه‌ها برای جذب اعتبارات ملی صورت بگیرد.

استاندار همدان سال 94 را سال انتخابات دانست و گفت: با توجه به این‌که امسال دو انتخابات در کشور برگزار خواهد شد باید مراقب مواردی که به همدلی و همزبانی آسیب می‌زند، باشیم، چرا که نتیجه همدلی و همزبانی در میدان انتخابات مشاهده خواهد شد.

اجرای 10 هزار هکتار آبیاری تحت فشار در استان همدان

وی با بیان این‌که 95 درصد از آب استان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود، اظهار کرد: جهادکشاورزی با برقراری تعامل با کشاورزان و بهره‌گیری از شعار همدلی و همزبانی می‌تواند مصرف آب را مدیریت کند، به طوری که اگر تنها 10 درصد در مصرف آب صرفه‌جویی شود کمک زیادی به اقتصاد استان می‌شود.

وی یادآور شد: طبق برنامه تنظیم شده برای جهادکشاورزی در زمینه اجرای آبیاری تحت فشار، باید 12 هزار هکتار از اراضی استان مجهز به این سیستم آبیاری شوند که تا پایان سال گذشته 10 هزار هکتار آن اجرایی شده است.

نیک‌بخت در بخش دیگری به پیروزی تیم ملی کشتی ایران در مسابقات جهانی آمریکا اشاره کرد و گفت: خوشبختانه تیم کشتی ایران توانست تیم آمریکا را در دل آمریکا شکست دهد که پیروزی میثم مصطفی جوکار کشتی‌گیر همدانی برای استان همدان ارزشمند است و قولی که به این ورزشکار استان داده شده بود عملی می‌شود، چرا که دولت تدبیر و امید دولتی خوش قول است.

همدان آماده میزبانی از گردشگران تابستانی شود

استاندار همدان با اشاره به سفرهای نوروزی به استان همدان یادآور شد: در نوروز امسال، دو میلیون مسافر وارد همدان شد که از این تعداد 256 هزار نفر در استان اسکان یافتند و 375 نفر گردشگر خارجی نیز میهمان همدان بودند.

وی ادامه داد: باید استان را برای میزبانی از گردشگران تابستان آماده کنیم، چرا که در این فصل گردشگر و میهمانان استان بیشتر از نوروز خواهد بود.

تحقق شعار سال 93 هنوز تمام نشده است

نیک‌بخت با بیان این‌که سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی جزو برنامه‌های اصلی در استان همدان است، اظهار کرد: شعار سال قبل هنوز تمام نشده است، باید با همدلی و همزبانی، تحقق امور اقتصادی و فرهنگی را پیگیری کنیم که در این راستا در آینده نزدیک جلسه‌ای را با کارشناسان دستگاه‌ها و بانک‌های استان خواهیم داشت، چراکه بدنه کارشناسی نهادها برای رسیدن به توسعه اقتصادی باید تقویت شود.

وی با اشاره به برگزاری همایش سرمایه‌گذاری در سال 93 ، افزود: خوشبختانه میزان صادرات رضایت‌بخش بوده به طوریکه 30 میلیون دلار از هفت شرکت استان صادرات انجام گرفته است.

کلنگ‌زنی طرح عمرانی در رزن با سرمایه‌گذاران کره جنوبی

وی از کلنگ‌زنی طرح عمرانی در شهرستان رزن خبر داد و افزود: چهارشنبه هفته آینده کلنگ زنی یک طرح عمرانی با حضور سرمایه‌گذاران کره جنوبی انجام خواهد شد و در آینده نیز میزبان چینی‌ها خواهیم بود.

استاندار همدان با اشاره به تدوین برنامه جهت تحقق شعار "دولت و ملت، همدلی و همزبانی"، گفت: در این برنامه تکالیفی برای نهادها، دستگاه‌ها، دانشگاه‌ها و رسانه‌ها مشخص شده که بزودی ارائه خواهد شد و همه نهادها موظفند راهکارهای عملیاتی خود را در این زمینه ارائه دهند.

نیک‌بخت خطاب به مدیران استان گفت: دریافت اعتبارات از مرکز را به اواسط و اواخر سال موکول نکنید و از همین امروز تلاش برای جذب اعتبارات را آغاز کنید.

انتهای پیام

کد N792625

وبگردی