آفتاب
سرمربی فوتبال بانوان شهرداری بم:

فرق تیم اول و آخر لیگ فوتبال بانوان چیست؟

فرق تیم اول و آخر لیگ فوتبال بانوان چیست؟

سرمربی تیم فوتبال شهرداری بم کرمان گفت: متاسفانه فدراسیون هیچ فرقی میان قهرمان لیگ و تیم قعرنشین قائل نیست و این انگیزه اسپانسر و بازیکنان را از بین می برد.

مرضیه جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره عنوان قهرمانی تیم شهرداری بم در لیگ برتر فوتبال بانوان، اظهار کرد: با سه امتیازی که برابر پاس همدان به دست آوردیم قهرمانی ما در لیگ برتر قطعی شد. شهرداری بم در این بازی توانست به دوران اوج خود بر گردد چرا که تیم ما چند هفته‌ای بود از شرایط آرمانی دور شده بود.

جعفری ادامه داد: چند بازیکن ما بخاطر حضور در اردوهای ملی، در تمرینات به طور کامل در اختیار ما قرار نداشتند. همین موضوع روی هماهنگی تیم ما تاثیر منفی گذاشته بود. غیر از این موضوع مصدومیت و محرومیت چند بازیکن نیز کار را برای ما سخت کرد.

سرمربی تیم شهرداری بم خاطر نشان کرد: من برای خانم ایراندوست احترام زیادی قائل هستم، اما او در مصاحبه‌ای اعلام کرده‌اند که تیم‌ها مقابل شهرداری بم حاضر نشدند در حالی که این موضوع اصلا درست نیست و فقط تیم شهرداری ارومیه در ابتدای فصل برابر ما به میدان نرفت. آن هم به این دلیل که هنوز مشخص نبود این تیم در لیگ شرکت می‌کند یا خیر. در واقع تیم‌هایی که برابر ملوان بازی نکردند بیشتر بودند.

او با انتقاد از این که هیچ مزایایی برای تیم قهرمان در نظر گرفته نمی‌شود، گفت: تنها نکته‌ای که من در این سال‌ها فهمیده‌ام این است که تفاوتی میان تیم اول و آخر لیگ وجود ندارد. تیم ما قهرمان لیگ شده، اما مزیتی نسبت به تیم آخر لیگ ندارد. فدراسیون اگر بخواهد این گونه عمل کند در سال‌های آینده تعداد تیم‌ها کاهش می یابد. هیچ پاداشی برای تیم‌ها در نظر گرفته نمی‌شود به همین دلیل تعداد تیم‌ها هر سال کمتر می‌شود.

او ادامه داد: در کل برای بانوان کاری انجام نمی‌شود، اما باید در لیگ یکسری امتیازات در نظر گرفته شود تا اسپانسرها و تیم‌ها بهتر عمل کنند. با این شیوه هیچ انگیزه‌ای در بین بازیکنان باقی نمی‌ماند.

جعفری با بیان این که فدراسیون باید مسابقاتی را برای قهرمان لیگ در آسیا تدارک ببینند، تصریح کرد: جام باشگاه‌های زنان در سطح آسیا برگزار نمی‌شود، اما فدراسیون می‌تواند رایزنی کند تا یکسری مسابقات را در آسیا برگزار کند. توقع این نیست که تیم‌های برتر باشگاه‌های آسیا بیایند، اما برگزاری این چنین مسابقات به پیشرفت ما کمک می‌کند. هر چند که تا الان در این زمینه کاری صورت نگرفته است.

سرمربی شهرداری بم درباره حضور نیافتن تیم‌ها در برخی مسابقات، گفت: من بارها گفته‌ام اگر لیگ با هفت تیم برگزار شود بهتر از این است که تیم‌ها در میدان حاضر نشوند و یا در نیمه راه انصراف بدهند. حضور تعداد کم تیم‌ها بهتر از برگزاری این چنین لیگی است. سازمان لیگ و فدراسیون ابتدای کار نباید تیم‌ها را مجبور به حضور در لیگ کنند.

او در پایان درباره مشکلات لیگ بانوان ، اظهار کرد: تمام مشکلات ما ناشی از محدودیت‌های مالی است و این باعث بروز برخی از مسائل می‌شود. اسپانسرها انگیزه لازم برای حمایت از بانوان را ندارند و در واقع تا زمانی که امتیازاتی برای آنها در نظر گرفته نشود در فوتبال و ورزش بانوان هزینه نمی‌کنند.

انتها‌ی‌ پیام

کد N759535

وبگردی